اقتصاد بیمار ایران با اصلاح عملکرد بانک‌ها درمان می‌شود
کد خبر: 3513443
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸

اقتصاد بیمار ایران با اصلاح عملکرد بانک‌ها درمان می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه موقت سبزوار با بیان اینکه تا زمانی که عملکرد بانک‌ها در کشور درست نشود، اقتصاد بیمار ایران درمان نخواهد شد، گفت: اگر اقتصاد بیمار از ریشه درست نشود، مانند بیماری دوباره از نقطه‌ای دیگر همانند اختلاس‌های میلیاردی و یا برداشت حقوق‌های چند صد میلیونی خونریزی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام صادق ابراهیمی، امام جمعه موقت سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 18 تیرماه این شهرستان با بیان اینکه داشتن صدها دلیل و استدلال در ذهن، عمل انسان را درست نخواهد کرد، اظهار کرد: باید اعتقادات از فکر انسان به قلب برسد و یقین قلبی حاصل شود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس کسانی به درستی جنگیدند و مقابله کردند که اعتقادتشان در عمل قوی بود، افزود: یقین با شناخت کامل حاصل می‌شود و زمانی قوی است که در قلب انسان نفوذ کرده باشد.
وی با بیان اینکه داشتن دلایل اثباتی زیاد، بدون نفوذ در قلب و اجرای در عمل، فایده‌ای نخواهد داشت، ابراز کرد: به طور حتمی در قیامت سؤال می‌کنند که به خدا یقین داری یا نه و هیچ وقت سؤال نخواهند کرد که چند تا دلیل یاد دارید.
خطیب جمعه موقت سبزوار با بیان اینکه باید اعتقادات به سمت قلبی شدن و یقینی شدن برود، تصریح کرد: در دعاها از خدا نمی‌خواهیم به ما استدلال یاد بدهد تا خدا را بشناسیم، بلکه در دعای امام حسین(ع) ذکر شده است، خدایا تو که همه جا هستی و حضور داری، بنابراین دلیلی برای شناخت نیاز نداریم.
حجت‌الاسلام ابراهیمی با تاکید بر اینکه باید قدر نعمت‌ها و الطاف خدا را بدانیم و شاکر او باشیم، عنوان کرد: یکی از الطاف خداوند متعال به نظام جمهوری اسلامی ایران، شناسایی، کشف و خنثی سازی عملیات کودتای نوژه بود وگرنه احتمال داشت که رهبر کبیر انقلاب در همان زمان به شهادت برسند و معلوم نبود انقلاب اسلامی ایران چه سرنوشتی پیدا می‌کرد.
کارهای یزیدی رضاخان
امام جمعه موقت سبزوار با اشاره به اینکه رضاخان مانند یزید سه کار مهم انجام داد، گفت: یکی از کارهای مهم رضاخان با سفر به کشورهای خارجی این بود که حجاب را از سر زنان برداشت و کشف حجاب کرد، دومین کار رضاخان ممنوع کردن برگزاری روضه برای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش بود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: سومین کار یزیدی رضاخان این بود که گفت نباید در کشور روحانی وجود داشته باشد ولی در کار سپردن قضاوت وقتی کسی را پیدا نکرد، به ناچار این کار را به روحانیون واگذار کرد.
امام جمعه موقت سبزوار بیان کرد: گرچه نفوذ ماهواره و اینترنت در کشور وجود دارد ولی نباید با دست خودمان آن‌قدر این موضوع را بزرگ کنیم اما از اختلافات داخلی و از بین بردن فرهنگ به دست خودمان غافل شویم.
حجت‌الاسلام ابراهیمی با تاکید بر اینکه نباید هر کوتاهی و اثر دعواهای جناحی و گروهی را به گردن ماهواره انداخت، تصریح کرد: بسیاری از جوانان امروزی نه دوران دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند و نه در زمان گذشته بودند تا اوضاع آن زمان را با چشم خود، ببینند.
جوانان امروزی رفتار و عملکرد مسئولان را نظاره‌گر هستند
وی افزود: جوانان امروزی رفتار و عملکرد مسئولان را نظاره‌گر هستند و رفتار و عملکرد آن‌ها را در اختلافات جناحی و گروهی، عملکردشان در برداشت حقوق‌های نجومی و در دفاع از ارزش‌ها، به چشم می‌بینند و بیکاری و اعتیاد جامعه را نیز نظاره‌گر هستند.
امام جمعه موقت سبزوار با اشاره به حوادث فتنه‌انگیز تیرماه سال 78، ابراز کرد: باید از گذشته درس گرفت و فنته را بررسی و نقد کرد تا در آینده دچار چنین مشکلاتی نشویم.
حجت‌الاسلام ابراهیمی با تأکید بر اینکه باید مسئولان پناه جوانان باشند و با اختلافات، باعث دوری آن‌ها نشوند، اظهار کرد: متأسفانه افرادی تک‌روی می‌کنند و به دنبال امور خودشان هستند که باید این گونه رفتارها در جامعه اصلاح شود.
تا زمانی که عملکرد بانک‌ها درست نشود، اقتصاد ایران درمان نخواهد شد
وی با انتقاد از برخی خبرنگاران که هر هفته سخنان معمولی ائمه جمعه را یادداشت و از انتشار انتقادات خودداری می‌کنند، عنوان کرد: تا زمانی که عملکرد بانک‌ها در کشور درست نشود، اقتصاد بیمار ایران درمان نخواهد شد.
امام جمعه موقت سبزوار ابراز کرد: اگر اقتصاد بیمار از ریشه درست نشود، مانند بیماری دوباره از نقطه‌ای دیگر همانند اختلاس‌های میلیاردی و یا برداشت حقوق‌های چند صد میلیونی خونریزی خواهد کرد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد با حقوق‌های نجومی و حل ریشه‌ای این موضوع، افزود: تا زمانی که بانک‌ها از تجارت دست برندارند، نظام اقتصادی کشور درست نخواهد شد.
وی ضمن تقدیر از کارکنان خدوم بانک‌ها، از عملکرد بانک‌های کشور انتقاد و تصریح کرد: در سال 1382 با رواج صندوق‌های قرض‌الحسنه در کشور و پرداخت وام‌های دو تا چهار درصدی گره کار بسیاری از مردم باز شد و مردم استقبال خیلی خوبی داشتند.
وی در ادامه بیان کرد: ناگهان با عوامل پشت پرده و دخالت بعضی از ارگان‌ها در صدا و سیما اعلام شد که تعدادی از این صندوق‌ها ورشکسته شدند و مردم با هجوم ناگهانی برای برداشت سرمایه‌شان، عملا باعث تعطیلی این صندوق‌ها شدند، در حالی که حتی یک دقیقه فرصت دفاع به عاملان اصلی آن‌ها ندادند؛ باید گفت اگر هم مشکلی وجود داشت، باید اشکالاتش رفع می‌شد و قرض‌الحسنه‌ها در کشور تعطیل نمی‌شدند.
captcha