حذف امر به معروف و نهی منکر سبب سقوط جامعه اسلامی است
کد خبر: 3513546
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

حذف امر به معروف و نهی منکر سبب سقوط جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک امر حیاتی برای رشد جامعه است و اگر روزی این مهم تعطیل شود جامعه نیز در آستانه سقوط قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، گفت: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی استراتژی در دین اسلام است و برای ادامه اندیشه اسلامی و دوام جامعه حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: دین اسلام دارای دستورات انفرادی و اجتماعی است و نیز نگاه جامعی به زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افراد دارد و احکامش در تمامی این مباحث پویا است که یکی از این احکام امر به معروف و نهی از منکر است.
نعمت‌اللهی تشریح کرد: قرآن مهمترین راهنما و منبع در شریعت اسلام است و در جای جای این کتاب مقدس به اهمیت موضوع امر به معروف تأکید شده و آمران و ناهیان نیز در قرآن جایگاه ویژه‌ای دارند که مورد توجه است.
این مسئول تبیین کرد: اگر بخواهیم خلاصه قرآن را به غیر مسلمانان معرفی کنیم مطمئناً سوره عصر می‌تواند آن چکیده باشد چرا که علاوه بر اشاره به کاستی‌ها و خسران انسان‌ها بر عمل صالح تأکید دارد و در ادامه دو آموزه کاملاً اجتماعی و دوطرفه یعنی پیروی از حق و صبر در برابر همه سختی‌ها را به انسان توصیه می‌کند.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر زیر مجموعه همین راه حق و حقیقت است که به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کند چرا که یک امر حیاتی برای ادامه وجود جامعه می‌باشد و اگر روزی این مهم تعطیل شود جامعه نیز در آستانه سقوط قرار می‌گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان کرد: یکی از عوامل مهم در قیام امام حسین (علیه السلام) همین امر به معروف است، ایشان می فرمایند که منکرات، جامعه را فرا گرفته و معروف فراموش شده لذا برای احیای این امر قیام می‌کنند، همچنین امر به معروف و نهی از منکر از مباحث مهم قرآن و ائمه اطهار می باشد که نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد.
نعمت‌اللهی با بیان اینکه شناخت معروف و منکر نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، گفـت: جامعه امروز ما بسیار پیچیده است و روابط متفاوتی بر آن حکمفرما است، در زندگی ساده گذشته مناسبات و سبک ساده‌ای از زندگی در جریان بود که دایره نیکی و بدی را بسیار کوچک و قابل تشخیص می‌نمود و به همین علت مسئله امر به معروف و نهی از منکر بسیار آسان‌تر در جریان بود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۰:۴۰
0
0
باید در جامعه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه زیادی کرد
captcha