برنامه‌های بیشتری برای قشر نوجوان تولید شوند
کد خبر: 3513631
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
دبیر همایش نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی:

برنامه‌های بیشتری برای قشر نوجوان تولید شوند

کانون خبرنگاران نبأ: حاجی عبدالهی اظهار کرد: امروز به برنامه‌هایی برای نوجوان نیاز داریم که با داشتن فضای شاد و استفاده از به‌روزترین محتوا، به ارتقای فهم اجتماعی، سیاسی، دینی و... نوجوان کمک کنند.

اشکان حاجی عبدالهی؛ دبیر همایش نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ، در مورد اقدامات همایش نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: از سال‌های گذشته جلساتی متوالی را در دو سطح عمومی و خصوصی با مسئولین تصمیم‌گیر در قوه مجریه و قوه مقننه برگزار کردیم که در آن جلسات، نوجوانان مختلفی از جمله فعالین در عرصه فرهنگ و هنر حضور داشتند و این نوجوانان بارها به مسئولین اعلام کردند که برنامه‌های مخصوص رده سنی نوجوان بسیار کم است.

وی افزود: همه مسئولین نیز این موضوع را قبول داشتند و قول پیگیری دادند که تا این لحظه اقداماتی نیز شده است اما در حد  مطلوب نبوده است.

حاجی عبدالهی در مورد دلیل ناکافی بودن اقدامات برای تولید برنامه‌های مخصوص نوجوانان اظهار کرد: متأسفانه امروزه کمبود منابع مالی در اکثر ارگان‌ها وجود دارد اما توقع داریم همانطور که برای اقشار دیگر، برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه نسبتاً مناسبی صورت می‌گیرد برای قشر نوجوان نیز این اتفاق بیفتد.

دبیر همایش نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، در مورد حجم برنامه‌های نوجوانان بیان کرد: برنامه‌های مخصوص رده سنی نوجوان در چند سال اخیر بسیار کم بوده است و بعضاً شاهد برنامه‌هایی بوده‌ایم که به اسم نوجوان بودند اما بزرگسالان بیش از نوجوانان بیننده آن بودند! امروز نیاز داریم که برنامه‌های بیشتری برای قشر نوجوان تولید شوند به طوری که این برنامه‌ها بتوانند با داشتن فضای شاد و استفاده از به‌روزترین محتوا، به ارتقای فهم اجتماعی، سیاسی، دینی و... نوجوان کمک کنند.

تهیه کننده برنامه «بدون توقف» در مورد برنامه‌های سیاسی مخصوص نوجوان گفت: ما در ایام انتخابات سال 1394 موفق به تولید برنامه‌ای 9 قسمتی با نام «بدون توقف» برای شبکه دو سیما شدیم که با استقبال نوجوانان رو به رو شد و بعضاً در مصاحبه‌های رسانه‌ها شاهد بودیم که نمایندگان محترم مجلس نیز به این برنامه به عنوان یک برنامه نسبتاً خوب اشاره کرده‌اند.

وی افزود: «بدون توقف» سعی در معرفی الگوهای انتخاب به صورت غیرمستقیم داشت و توانستیم قشر عظیمی از نوجوانان را با آن برنامه همراه کنیم که بحمدالله نتایج خوبی نیز به دنبال داشت اما قطعاً نیاز امروز نوجوانان، تولید برنامه نوجوان است و مهم نیست که ما یا دیگر دوستان، آن را تهیه کنیم بلکه مهم، تولید برنامه با بالاترین کیفیت ممکن است.

حاجی عبدالهی تأکید کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با تولید برنامه‌های هنرمندانه و کارشناسانه برای اقناع فکری، روحی، دینی و علمی قشر نوجوان و جوان، نیاز است که تحولی در حوزه تولید برنامه‌های مخصوص نوجوان اتفاق بیفتد.

وی در مورد دلیل ضعف کار رسانه‌ای برای نوجوان، بیان کرد: بعضاً شاهد هستیم که اکثر پول‌های یک نهاد یا سازمان، سالانه به یک برنامه خاص تخصیص پیدا می‌کند و سعی نمی‌شود این بودجه بین برنامه‌ها  و کارهای فرهنگی مختلف تقسیم شود.

این فعال رسانه افزود: مدیریت این است که مدیران میانی ما در ارگان‌ها سعی کنند از حداقل منابع موجود بیشترین استفاده را بکنند وگرنه هر مدیری اگر پول و منابع در اختیار داشته باشد، می‌تواند کارهای فرهنگی خوب یا برنامه‌های خوب تولید کند اما متأسفانه شاهدیم تا مطالبه‌ای از مدیران می شود در پاسخ می‌گویند بودجه نیست.

دبیر همایش نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی همچنین گفت: رسانه ملی و مدیران خدوم آن در این چند سال، بسیار زحمت کشیده‌اند و در حد توان، کارها را پیش برده‌اند اما قطعاً این حجم تولید برنامه برای نوجوان مطلوب نیست و نوجوانان منتظر اتفاقات جدیدتری هستند. البته تجربه نشان داده که قشر نوجوان در مقابل برنامه‌هایی که فقط ساخته شده‌اند تا کنداکتور را پر کنند، استقبال نشان نمی‌دهند.

وی یادآور شد: قطعاً با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و انتصاب ریاست جدید سازمان، در زمینه تولید برنامه برای نوجوانان شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود زیرا شاهد هستیم که دکتر علی عسگری با پیگیری‌های مستمر و تلاش‌های مداومشان درصدد هستند که در سریع‌ترین زمان ممکن، رسانه ملی را به ایده‌آل‌های مدنظر برسانند و تاکنون در این زمینه، تلاش‌های بسیار مهم و ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

حاجی عبدالهی در پایان در پاسخ به اینکه آیا برنامه جدیدی برای تولید در دست دارد گفت: پیشنهادهای مختلفی از چند شبکه تلویزیونی و رادیویی بوده است ولی در حال رایزنی هستیم و به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.
captcha