جلسه قرآنی متفاوت در «فدائیان اسلام»
کد خبر: 3513930
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

جلسه قرآنی متفاوت در «فدائیان اسلام»

گروه چهره‌ها: جلسه آموزشی با تدریس زوج قرآنی، فاطمه حسینی علائی و جواد فتحی‌اکبرآبادی ویژه نوجوانان دختر و پسر در گوشه‌ای از تهران بزرگ تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بعضا دیده و شنیده‌ایم که جلسات متعدد و متنوع قرآنی ویژه اقشار متفاوت بانوان و آقایان و دختران و پسران در سطح شهر تهران در حال برپایی است که هرچند آمار و اطلاعات مشخصی درخصوص تعداد برپایی آنها نیست، اما گمانه‌زنی‌ها حکایت از برپایی بیش از دو هزار جلسه قرآن در سطح این شهر دارد.
هر چند محتوای این جلسات که به صورت سنتی برگزار می‌شوند تقریبا به مانند یکدیگر است، اما جلسه‌ای در انتهای خیابان فدائیان اسلام در منزل شخصی تشکیل می‌شود که مربیان آن زوج روشندل حافظ کل قرآن کریم هستند.
فاطمه حسینی علائی از حافظان برتر روشندلی است که در مسابقات متعدد قرآنی حائز رتبه‌های ممتازی است و جواد فتحی اکبرآبادی، حافظ کل قرآن کریم که مشغول تدریس قرآن در مکان‌های مختلف است، این دو اگر چه به ظاهر دارای معلولیت نابینایی هستند، اما با پذیرفتن اینکه این امر موجب ناتوانایی آن دو نشده است، گام‌های اساسی و مؤثری در تمامی مراحل زندگی و تحصیل خود برداشته‌اند به گونه‌ای که این اعتماد موفقیت‌های روزافزونی را برای مراحل گوناگون زندگیشان رقم زده است.
این جلسه که چهارشنبه‌های هر هفته دو ساعت پیش از اذان مغرب و عشا برگزار می‌شود، با تدریس «علائی» ویژه خردسالان و نوجوانان دختر و پسر حدود 7 تا 16 سال است. همسر او «فتحی» نیز با حضور در میان قرآن‌آموزان به یکی از شاگردان این جلسه تبدیل می‌شود.
گویا این زوج، کمر همت بسته‌اند تا با توانایی که دارند بتوانند حافظان قرآن علاقه‌مندی را با ایجاد روش‌هایی متنوع و جذاب پرورش دهند تا شاید بتوانند سهم خود را و یا بهتر بگویم ذکات علم خود را از این طریق بپردازند.
در هر جلسه، حدود هشت حافظ قرآن نوجوان حضور دارند این قرآن‌آموزان به دور استاد حلقه می‌زنند و مربی که با استفاده از لپ‌تاپ و کیبورد خارجی بخش‌هایی از آیاتی را که حافظان طی درس آن روز باید تحویل می‌دادند، پخش می‌کنند و سپس هر حافظ آیات را مرور می‌کند.
این مربی به دلیل ایجاد انگیزه بیشتر و رغبت حداکثری نوجوانان به حفظ قرآن و از سویی دیگر ایجاد نشاط و شور به بیان مطالب هوش و اطلاعات عمومی می‌پردازد. حتی برای جلب توجه بیشتر آنها بخشی از آیه را «علائی» تلاوت می‌کند و در میان آن با بردن اسمی از قرآن‌آموز می‌خواهد، واژه و کلمه آیه را تکمیل کند و سپس ادامه آیه را قرائت می‌کند تا از این طریق با مشارکت حدود سه تا چهار نفر و با جلب توجه و دقت نظر آنها، بیشتر به دنبال مطالب ارائه شده در جلسه باشند.
در اواخر کلاس نیز فرصتی به شاگردان داده می‌شود تا با تشکیل گروه‌های دو نفر به حفظ آیات جلسه بعدی اقدام کنند. از محاسن این جلسه شاید می‌توان به صمیمیت، ایجاد روشی متنوع برای جلب خردسالان و نوجوانان در راه قرآن، تأکید بر برپایی نماز جماعت اول وقت و ... اشاره کرد.
حسن ختام این برنامه اقامه نماز جماعت، قرائت جمعی دعای سلامتی امام زمان(عج) و پذیرایی بود.
گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
captcha