تولید بیش از 35 هزار دقیقه برنامه توسط صدا و سیمای زنجان در ماه رمضان
کد خبر: 3514160
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

تولید بیش از 35 هزار دقیقه برنامه توسط صدا و سیمای زنجان در ماه رمضان

گروه هنر: صدا و سیمای مرکز زنجان در ماه مبارک رمضان در قالب ویژه‌برنامه‌های متنوع اقدام به تولید 35 هزار و 695 دقیقه برنامه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، صدا و سیمای مرکز زنجان امسال مانند سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان با برنامه‌های بسیار متفاوت و متنوعی در قالب‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی مهمان سفره‌های همشهریان روزه‌داربود.

معاونت صدای مرکز زنجان با پخش بیش از 17 هزار و 700 دقیقه برنامه با ویژه‌برنامه‌هایی همچون آیلار آیی، اوباشدان‌لار، نکته‌های قرآنی، ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر، ویژه‌برنامه قدس، ویژه‌برنامه‌های شهادت حضرت علی (ع)، شریعت یولی به ماه رمضان و ضیافت الهی پرداخت کرد. سایر برنامه‌های رادیو همچون مسابقه نشانه‌ها، روشنا، ساعت به وقت جوانی، یاشایش، آی ایشقیندا، کندیمیز، به رنگ نوجوونی، قاصدک، خطبه‌های نماز جمعه زنجان و شهرستان‌ها، برنامه‌های تامینی پخش صدا نیز رنگ و بوی رمضان به خود گرفت.

پخش زنده جمع‌خوانی قرآن‌کریم از رادیو زنجان هر روز به مدت یک ساعت، ازدیگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ماه مبارک بود. همچنین این معاونت با ویژه‌برنامه روز قدس همراه و همگام با راهپیمایی‌کنندگان روزه‌دارشد. معاونت صدای مرکز زنجان با ویژه‌برنامه «روزفریاد» به صورت زنده و مستقیم با بخش‌های مختلفی از جمله ارتباط با شهرستان‌ها، گزارش‌های مردمی، پخش تلفن‌های مردمی و ... راهپیمایی مردم ولایت‌مدار استان را پوشش داد.

این معاونت با ویژه‌برنامه‌های ضیافت آسمان و ترش و شیرین به استقبال عید فطر رفت. برنامه ضیافت آسمان به فلسفه عید سعید فطر، اعمال مختص آن و سایر موضوعات مذهبی مرتبط با آن با حضور کارشناس مذهبی پرداخت. همچنین ویژه‌برنامه ترش و شیرین هم با بخش‌های مختلفی از جمله گزارش مردمی، سرودها و موسیقی‌های شاد، بخش مهمان برنامه، نمایش، تلفن‌ها و پیامک‌های مردمی و ... لحظات شاد و مفرحی را برای مردم استان رقم زد.

معاونت سیمای مرکز زنجان نیز با پخش بیش از 17 هزار و 600 دقیقه برنامه با برنامه‌های مختلفی در ماه مبارک رمضان همگام و همراه با مردم مومن و روزه‌دار استان بود. ویژه‌برنامه‌هایی همچون ویژه‌ افطار(آرزیلار سفراسی)، ویژه‌برنامه سحر (نسیم سحر)، شب‌های قدر، ویژه‌برنامه راه قدس، پخش نماز عید سعید فطر، از جمله برنامه‌هایی بود که از شبکه مردمی اشراق تهیه و پخش شد.

پخش زنده مراسم جمع‌خوانی قرآن‌کریم هر روز به مدت یک ساعت از حسینیه اعظم زنجان و پخش آن از سایر شبکه‌های سراسری از جمله برنامه‌های صورت گرفته دیگر بود. برنامه‌های روتین از جمله، آلاچیق، شادمانه، شاپرک، جوان، عطر آدینه، بیزیم ائللر، راه ولایت، امتداد، گئجه‌لر، پخش خطبه‌های نمازجمعه زنجان و شهرستان‌ها، برنامه‌های تامینی و پخش سیما از برنامه‌های شبکه اشراق در ماه مبارک رمضان بود.

همچنین این معاونت با ویژه‌برنامه زنده تلویزیونی روز قدس با عنوان «حماسه مقاومت» تصاویر زیبا و به یاد ماندنی از شور و شکوه مردم استان و حضور حماسی آن‌ها، وحدت و یکپارچگی و حمایت مردم استان از فلسطین مظلوم را در راهپیمایی روز قدس به زیبایی تمام به تصویر کشیدند. برنامه آیلا رآیی در روز عید فطر به خانه‌های مردم استان سر کشید و عید فطر را به زیبایی تمام گرامی داشت.

معاونت اطلاعات و اخبار نیز با تهیه و پخش خبرهای استان و شهرستان، تفسیرهای رادیویی و تلویزیونی، اخبار مکتوب و ... با 450 دقیقه حال و هوای رمضان به اخبار خود بخشید.

captcha