وجود منشور اخلاقی و پوششی در تمامی دانشگاه‌های دنیا
کد خبر: 3514387
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
حجت‌الاسلام مدبر عنوان کرد:

وجود منشور اخلاقی و پوششی در تمامی دانشگاه‌های دنیا

گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشجویان امانتی هستند که باید رفتار درست را در آنها نهادینه کنیم و این جز با اصلاح رفتار و گفتار خودمان امکان‌پذیر نیست، گفت: در همه دانشگاه‌های دنیا سیستم و منشور اخلاقی و پوششی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌اله مدبر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، روز گذشته 21 تیرماه در چهارمین همایش مدیران دانشگاه محقق اردبیلی با کارمندان با اشاره به روز عفاف و حجاب، گفت: 21 تیرماه سال 1314 در مسجد گوهرشاد مشهد، مراجع و مردم به دلیل ممنوعیت حجاب توسط پهلوی اول تحصن کردند که بعد از چند روز مردم متحصن را به گلوله بستند، طوریکه بیشتر مردم مشهد بر در خانه خود پرچم سیاه نصب کردند، چراکه اکثر آنها در این تحصن کشته داده بودند.
وی با اشاره به اینکه حجاب مخصوص خانم‌ها نیست، ادامه داد: حجاب برای تمامی افراد است و باید پوشش، رفتار و گفتار ما طوری باشد که در جامعه حجاب و اخلاق را ترویج و گسترش دهیم.
مدبر اضافه کرد: دانشجویان امانتی هستند که باید رفتار درست را در آنها نهادینه کنیم و این جز با اصلاح رفتار و گفتار خودمان امکان‌پذیر نیست.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: در همه دانشگاه‌های دنیا سیستم و منشور اخلاقی و پوششی وجود دارد و منشور اخلاقی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی هم در قسمت‌های مختلف دانشگاه نصب شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود یک هفته است که تذکر لسانی در دانشگاه اجرا می‌شود،گفت: در ترم تابستان دانشجویان کمی در دانشگاه وجود دارند و فضا برای تذکر لسانی مناسب است و این تذکرهای لسانی می‌تواند به مرور توسط خود دانشجویان گسترش یابد؛ چراکه آنها به همدیگر خبر می‌دهند که این تذکرات داده می‌شود و این به نوعی تبلیغ محسوب می‌شود.
captcha