راهپیمایی محکومیت سالروز تخریب بقیع در پاکستان
کد خبر: 3514662
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

راهپیمایی محکومیت سالروز تخریب بقیع در پاکستان

گروه بین‌الملل: همزمان با سالروز «یوم‌الهدم»؛ واقعه دردناک تخریب حرم ائمه بقیع(ع) توسط فرقه ضاله وهابیت، شهرهای مختلف پاکستان شاهد تظاهرات مردمی و احزاب دینی این کشور بود.

راهپیمایی محکومیت سالروز تخریب بقیع در پاکستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از پاکستان، احزاب مختلف دینی پاکستان مانند نهضت جعفری، سازمان دانشجویی امامیه، شورای گرامیداشت عزاداری‌ها و دیگر احزاب به‌مناسبت روز جهانی یوم‌الھدم برابر با هشتم شوال 1344 ه.ق، طی فراخوانی دیروز، 22 تیرماه از تمام ملت به پا خواسته، مسلمان و انقلابی پاکستان تقاضا کرد تا در تجمع و راهپیمایی اعتراضی حمایت از تعمیر جنةالبقیع  و اعتراض به حاکمیت آل‌سعود، حضور پرشور و عاشقانه داشته باشند.
راهپیمایی محکومیت سالروز تخریب بقیع در پاکستان 
در این فراخوان آمده است: روز جهانی یوم‌الھدم، روز تبیین افکار عمومی از توطئه‌های آل‌سعود علیه امت اسلامی است. 
فراخوان تصریح کرده است: مردم مسلمان با ابراز انزجار از هرگونه تخریب مقدسات توسط این رژیم، این اقدام وهابیت را محکوم کرده و بازسازی هرچه سریعتر جنة البقیع را خواستار هستند. 
به همین مناسبت شب گذشته نیز در شهرهای کراچی و کویته مجالس عزاداری برگزار شد که علما در این مجالس جنایات آل‌سعود را محکوم کردند.
راهپیمایی محکومیت سالروز تخریب بقیع در پاکستان

در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیز بن‌سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال و مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور همچون قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ، قبور همسران پیامبر(ص)، قبر ام‌البنین مادر حضرت اباالفضل العباس(علیه السلام) و قبر عبدالله، پدر پیامبر و اسماعیل، فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگر پرداختند.
این گروه از وهابیون ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق(علیهم‌السلام) قرار داشت، از جا در آورده و بردند. اما این اولین حمله آنان به مدینه نبود. آنان در سال ۱۲۲۱ هجری نیز به مدینه هجوم برده و پس از یک سال و نیم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصرف کنند و پس از تصرف به غارت اشیای گرانبهای حرم پیامبر(ص) و تخریب و غارت قبرستان اقدام کردند.
captcha