امر به معروف و نهی از منکر، ذکر قولی و عملی است
کد خبر: 3514949
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹

امر به معروف و نهی از منکر، ذکر قولی و عملی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، ذکر قولی و عملی است، گفت: بسیاری از گرفتاری‌های امروز ما به خاطر عدم توجه به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین روز گذشته در دیدار مدیر عامل و اعضای کمیته امر به معروف و نهی از منکر شرکت توزیع برق استان قزوین، صرفه‌جویی را یک ضرورت دینی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه مردم نسبت به گذشته توجه جدی‌تری به صرفه‌جویی دارند، اما همچنان نیازمند توجه و فرهنگ‌سازی بیشتر در این امر مهم هستیم.
وی بیان کرد: ادارات و سازمان‌ها نیز مانند بدنه جامعه باید به صورت جدی به امر مهم صرفه‌جویی توجه داشته باشند و از هر گونه بریز و بپاش دوری کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر اشاره و عنوان کرد: بسیاری از گرفتاری‌های امروز ما به خاطر عدم توجه به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر است.
امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مصداق بارز ذکر است، افزود: توجه به ذکر موجب گشایش در زندگی انسان می‌شود و از آنجایی که امر به معروف و نهی از منکر، ذکر قولی و عملی است، اهمیت بسزایی در گشایش زندگی انسان دارد.
وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر را منحصر به حوزه حجاب نکنیم، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده‌تر از آن است که در حوزه حجاب منحصر شود و اگر می‌خواهیم گستردگی آن را به خوبی درک کنیم باید به پیام قیام امام حسین (ع) توجه نماییم.
حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: امام حسین (ع) فرموده‌اند من برای اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام که منظورشان همان مبارزه با حاکمیت فاسد و جایگزین کردن حاکمیت معنوی و الهی به جای آن است و این مهم نشان می‌دهد حوزه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و گسترده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مبارزه با سیاست‌های استکباری امریکا، منافقان و فتنه‌گران را نمونه امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآور شد: قرآن تفاوت بین مؤمن و منافق را در توجه آنها به امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و یکی از شاخصه‌های مهم مؤمن را توجه او به این امر مهم دینی معرفی می‌کند.
وی با بیان این که امام علی (ع) فرموده کسی که منکر را می‌بیند و کاری انجام نمی‌دهد، مرده زنده نماست، بیان کرد: منکرات هم ریز و درشت دارند اما انسان بصیر همواره در پی یافتن ریشه‌های منکرات و اصلاح آنهاست.
captcha