حجاب؛ مصون داشتن زن در برابر تندبادهای هوسبازان
کد خبر: 3514964
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

حجاب؛ مصون داشتن زن در برابر تندبادهای هوسبازان

گروه اندیشه: تقليد از غرب در مقوله حجاب يکی از مشکلات ديرينه تعدادی از زنان جامعه است که اسير دست تبليغات ماهواره‌ای می‌شوند، اين افراد بدون کمترين تفکر و تحليلی از زندگی زن غربی به نوع پوشش او اظهار تمايل می‌کنند و از اين مسئله غافلند که حجاب قانونی است که او را در برابر تندبادهای هوی و هوس هوسبازان تنگ نظر مصون می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، تقليد از غرب در مقوله حجاب يکی از مشکلات ديرينه برخی از زنان جامعه است که در بي هويتی خود غرق شده و اسير دست تبليغات ماهواره‌ای می‌شوند.
انسان، موقعيت طلب است و همواره می‌خواهد در ميان مردم از جايگاهی در خور توجه برخوردار باشد و چنين جايگاهی به دو صورت حقيقي و کاذب محقق می‌شود.
موقعيت حقيقی در اثر تحصيل علم و فضايل اخلاقی به دست می‌آيد اما برخی از افراد ضعيف النفس و برخی از زنان و دختران جوان که فاقد اين ارزش‌ها هستند با نمايش زيبايی‌ها و جاذبه‌های طبيعی و ساختگی زنانه خود سعی در جلب توجه ديگران می‌کنند تا به کمبودهای باطنی خود پاسخ دهند؛ غافل از آنکه هرگز کسی زيبايی‌های ظاهری را دليل بر شخصيت و جايگاه ارزشی آن فرد نمی‌داند.
بی حجابی؛ زن را صاحب فضيلت نمی‌کند بلکه از او عروسکی بازيچه دست هوسبازان می‌سازد که با رشد و تعالی فاصله دارد. زن اگر محروم از فضايل و ارزش‌های انسانی باشد، اگر سراسر وجود خود را به طلا و زينت‌ها و لباس‌های فاخر تزيين کند، ذره‌ای بر ارزش حقيقی او افزوده نخواهد شد.
بی ترديد تحصيل موقعيت حقيقی جز از راه به دست آوردن زيبايی‌های باطنی و فضايل انسانی و کمک پروردگار عالم ميسر نيست. در فرهنگ دينی ما حجاب به عنوان پوششی از زنان در مقابل بيگانگان و نامحرمان تلقی می‌شود.
تقليد از غرب در مقوله حجاب يکی از مشکلات ديرينه تعدادی از زنان جامعه است که در بی هويتی خود غرق شده و اسير دست تبليغات ماهواره‌ای می‌شوند، اين افراد بدون کمترين تفکر و تحليلی از زندگی زن غربی به نوع پوشش او اظهار تمايل می‌کنند و از اين مسئله غافلند که حجاب قانونی است که او را در برابر تندبادهای هوی و هوس هوسبازان تنگ نظر مصون می‌دارد.
رفتار حجاب و عفاف با لغت جامع‌تری به نام حيا بايد مورد مداقه قرار گيرد، اصولا برخی از کليد واژه‌های اساسی هميشه مورد تهاجم شيطان کفر، منافقان و بدخواهان بوده‌اند از آن جمله حجاب و حيا است.
مقولات فرهنگی اگر در بستر فرهنگی با آن‌ها برخورد نشود به يک آسيب اجتماعی تبديل می‌شود و اگر آسيب اصلاح نشود به يک معضل امنيتی و انتظامی تبديل می‌شود و مقوله حجاب هم يک پديده فرهنگی است لذا حجاب، قانونی است که نياز به فرهنگ‌سازی بيشتر دارد. اگرچه نيروی انتظامی نيز بر اساس قانون بايد به وظيفه قانونی خود در برخورد با بدحجابی اقدام نمايد.
خانواده‌ها در اين خصوص وظايفی به عهده دارند که ترويج فرهنگ پوشش در خانواده، مقابله با پديده شوم ماهواره و الگوگيری از آن در خانه، ترويج مقابله با مصرف گرايی و مدگرايی، خريد و تهيه بسته‌های آموزشی مثل کتب و سی دی و فضاسازی در مورد حجاب در خانواده‌ها از اين جمله وظايف است.
برگزاری مسابقات ترويجی در خصوص حجاب و عفاف، پاسخگويی به پرسش‌ها و شبهات حجاب و عفاف، برگزاری نمايشگاه‌های محلی حجاب و عفاف، ايجاد مراکز مردم نهاد با هدف ترويج و الگوسازی حجاب و همچنين عمومی‌سازی سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر و ارزش گذاری به زنان با حجاب در جامعه از ديگر وظايف متوليان فرهنگی است که می‌تواند در آگاه‌سازی جامعه نسبت به حجاب موثر باشد چرا که تعداد زيادی از افراد بدحجاب به دليل آگاهی نداشتن نسبت به مسئله حجاب و ضرورت آن در قرآن دچار اين آسيب شده‌اند، در اين رابطه نيروی انتظامی نيز با ورود به حوزه‌های فرهنگی اجتماعی اقدامات مناسبی انجام داده است.

سرتيپ دوم ايرج کاکاوند، فرمانده انتظامی استان يزد
captcha