پاسخ جشنواره کتابخوانی رضوی به دغدغه رهبری
کد خبر: 3515069
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

پاسخ جشنواره کتابخوانی رضوی به دغدغه رهبری

گروه هنر: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی به دغدغه رهبر معظم انقلاب راجع به عادت به مطالعه در خانواده‌ها پاسخ داده است، ابراز کرد: علاوه بر این مورد، انتخاب کتاب‌هایی با موضوع فرهنگ اهل بیت(ع) که برکت دارند، در جاری‌ شدن ارزش‌ها و عمق‌بخشیدن به سبک زندگی بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ظهر امروز، 24 تیرماه در نشست خبری ششمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در مشهد، با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی به دغدغه رهبر معظم انقلاب راجع به عادت به مطالعه در خانواده‌ها پاسخ داده است، ابراز کرد: علاوه بر این مورد، انتخاب کتاب‌هایی با موضوع  فرهنگ اهل بیت(ع) که برکت دارند، در جاری‌ شدن ارزش‌ها و عمق‌بخشیدن به سبک زندگی بسیار تأثیرگذار است.
جعفری ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه‌های عمومی در برگزاری جشنواره کتاب رضوی و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی، امامان جمعه، استانداران ‌و ... اظهار کرد: این اتفاق یک کار ارزشی و در نوع خود کم‌سابقه بود که می‌تواند برای سایر فعالیت‌های فرهنگی الگو باشد.
 وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه پس از ایمان هیچ کاری بالاتر از خدمت‌رسانی به مردم و کار فرهنگی نیست، بیان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات ریشه‌کن شود؛ انتظار حل مشکل از یک نهاد پذیرفته نیست و هرگاه مردم و نهادها با یکدیگر هماهنگ شدند، مشکلات را حل کرده‌اند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در همین راستا افزود: امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: هیچ ملتی دور هم جمع نشدند مگر اینکه راه حل مشکلات را پیدا کردند؛ اینکه در حوزه کتابخوانی و فرهنگ پرچم بالا برده شده و همه ارکان حمایت می‌کنند چشم‌انداز امیدبخشی را در توسعه کتابخوانی ترسیم می‌کند که در صورت استمرار، به پیشرفت معنویت و عمق‌بخشی به فعالیت‌ها کمک شایانی می‌کند.
captcha