برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان/ حضور 70 کشور در پنجاهمین دوره
کد خبر: 3515188
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان/ حضور 70 کشور در پنجاهمین دوره

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این دوره اسفندماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی خبر داد.
وی با اشاره به برگزاری چهاردوره از این مسابقات و برگزاری پنجمین دوره پس از چند سال توقف بیان کرد: امسال بر اساس مصوبه شورای عالی مسابقات پنجمین دوره را در پایان سال 1395، اسفندماه در تهران برگزار می‌کنیم.
معاون پرورش و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ستاد عالی مسابقات تشکیل شده و ان شاءالله جلسات‌ آن نیز برای دعوت از متسابقان از سراسر کشورهای اسلامی و دارای مسلمان که بیش از 70 کشور هستند، برگزار خواهد شد.
وی همچنین افزود: پنجمین دوره از مسابقات در دو بخش قرائت و حفظ به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود اما ممکن است دوره‌های بعدی در سایر کشورها برگزار شود.
وی عنوان کرد: ما فراخوان را در روزهای آینده به بیشاز 70 کشور ارسال و شرایط را اعلام می‌کنیم تا دانش‌آموزان دارای شرایط بتوانند ثبت نام کنند و ان شاءالله دعوت شوند.
کفاش در رابطه با میزان اثرگزاری احیای دارالقرآن‌ها در توسعه مباحث قرآنی با اشاره به وجود 700 دارالقرآن بیان کرد: ان شاءالله این تعداد را در آینده به 1440 دارالقرآن خواهیم رساند.
وی با بیان اینکه دارالقرآن‌ها مراکز آموزش‌های تکمیلی هستند و دانش‌آموزانی که قرائت، ترتیل و حفظ را تا حدی در مدرسه گذارنده اند برای تکمیل آموزش به مراکز دارالقرآن مراجعه می‌کنند، ادامه داد: اگر ما امروز چهره‌های برتر قرآنی در سطح کشور و یا بین‌الملل داریم، از همین مسیر مسابقات آموزش و پرورش و مراکز دارالقرآن به این مرحله رسیده‌اند.
وی در همین راستا اضافه کرد: کسی که بخواهد در ورزش قهرمانی رشد کند باید از مدرسه آغاز کند و در ورزش مدرسه موفق باشد چراکه قهرمان‌های ما از مدارس و دانشگاه‌ها برخواهند خواست بنابراین اگر می‌خواهیم در جامعه فعالیت‌های قرآنی توسعه پیدا کند نیز باید از آموزش و پرورش و مدارس آغاز شود.
کفاش در تکمیل این بخش از سخنانش با بیان اینکه مدرسه‌ها و دارالقرآن‌ها نقش اساسی در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی دارند ادامه داد: برنامه‌های این مراکز هرچه بیشتر توسعه پیدا کند، چهره‌های بهتری از این‌جا به مراحل قهرمانی و مطرح‌شدن در سطح ملی و بین‌الملل راه پبدا خواهند کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درخصوص دوربودن مراکز دارالقرآن از مدارس و کاهش استقبال از این مراکز به همین علت ابراز کرد: مراکز آموزش قرآنی مدارس هستند و آموزش قرآن به صورت عمومی برای قرائت، ترتیل و حفظ در مدرسه صورت می‌گیرد و مراکز دارالقرآن تنها مرکز تکمیل آموزش قرآن است؛ همان‌طور که اگر کسی بخواهد خوشنویسی را به طور تخصصی و بیش از سطح مدرسه بیاموزد خانواده‌اش او را به طور مثال هرکجای مشهد که باشد، می‌برند تا در این کلاس‌ها شرکت کند؛ در مورد قرآن نیز باید همین‌طور باشد.
وی در همین راستا بیان کرد: البته تعداد دارالقرآن‌ها محدود است که امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند اما خانوده‌ها در حال حاضر باید اگر فرزندان‌شان استعدادهای برتر قرآنی دارند به مراکز دارالقرآن راه پیدا کنند و آموزش قرآن را تکمیل کنند.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مشهدى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۰۹:۴۰
0
0
جناب اقاى كفاش ، تمامى اين حافظان و قاريان ممتاز را موسسات قرانى مردمى كشف كرده و اموزش داده اند نه دارالقرانها
سوختانلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۴:۰۳
0
0
من که تا بحال ندیدم که قاری یا حافظی از دارالقرآن های مربوطه رشد پیدا کرده باشند و بها دادن به این مراکز اصلا خوب نبود حال آنکه خیلی از نخبگان قرآنی در تمامی سالها از موسسات و جلسات قرآنی بوده مثلا سال گذشته نفر اول اوقاف شکوفه ها موسسه سروش جاودانه وحی سال قبل تر از جلسه حاج حسنی کارگر قبل تر هم به همین عنوان و تنها نقش دارالقرآن بعد از مسابقه نواحی بوده که مثلا یک کلاس بذارن و یک مسابقه کاملا تشریفاتی برای انتخاب مرحله استانی اونم با استادی که معلومات کمی داره
امین خوشخرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۷:۱۳
0
0
هیچ قاری از دارالقرآنها به مسابقات راه نیافته و همه در کلاس های اساتید بزرگ رشد کردند و به مسابقات رفتند
captcha