حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور مفاهیم جهاد و شهادت را در ذهن آنان زنده می‌کند
کد خبر: 3515545
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
صادقی:

حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور مفاهیم جهاد و شهادت را در ذهن آنان زنده می‌کند

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حضور دانشجویان و فرهیختگان جوان جامعه در اردوهای راهیان نور موجب می‌شود تا پیوند این نسل با نسل‌های گذشته محکم‌تر شود و بسیاری از مفاهیم ارزشمند مربوط به فرهنگ جهاد و شهادت در ذهن دانشجویان زنده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، روز گذشته، 26 تیرماه در جمع فراگیران طرح ولایت کاروان راهیان نور دانشجویی در یادمان شهدای شهر ارومیه با اشاره به خاطرات خود از دوران دفاع مقدس، گفت: رشادت‌های مردم و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ستودنی است.
وی افزود: حضور دانشجویان و فرهیختگان جوان جامعه در اردوهای راهیان نور موجب آن می‌شود تا پیوند این نسل با نسل‌های گذشته محکم‌تر شود و بسیاری از مفاهیم ارزشمند مربوط به فرهنگ جهاد و شهادت در ذهن دانشجویان زنده شود.
وی با اشاره به حوادث رخ داده در سردشت، افزود: سردشت شهری است که قربانی شیمیایی صدام شد و مظلومیت مردم و شقاوت یک حکومت ضد مردمی در این شهر مثال زدنی شد.
صادقی تصریح کرد: مهمترین و بهترین افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در مقابل دشمنان همان شیوه های جنگی را که آنها استفاده کردند، استفاده نکرد.
 رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مقدس، باید از اهداف درست و پذیرفته شده استفاده کرد.
وی با بیان اینکه اعمال رزمندگان اسلام قابل مقایسه با اعمال دشمنان نیست، اظهار کرد: همانگونه که تاکنون بودیم و در دنیا نیز نشان دادیم، نظام، مذهب، مکتب و اسلام ناب ما در جایی که لازم است با اقتدار کامل در مقابل استکبار می ایستد.
صادقی پیام نظام جمهوری اسلامی ایران به دنیا را پیام مهربانی دانست و افزود: در دین و مذهب ما ترور و خودکشی مفهومی ندارد و در هیچ یک از عملیات‌های تروریستی و انتهاری رد پایی از نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران در دنیا دیده نمی‌شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ملت شریف ایران ملتی صلح‌جو، شجاع و پیام‌آور مهربانی هستند، اظهارامیدواری کرد: روز به روز استوار و پاینده تر در زندگی، کار و دانشگاه باشیم و به نحوی عمل کنیم که در مقابل خون شهدا و دلسوزی‌های مقام معظم رهبری روسفید باشیم.
سرهنگ پاسدار معین الدین اسدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز با بیان اینکه کاروان راهیان نور طرح ولایت دانشجویی به مدت دو روز برای برادران و خواهران برگزار می‌شود، گفت: در این اردو 228 فراگیر خواهر و 100 فراگیر برادر از 26 لغایت 28 تیرماه در مناطق عملیاتی شمالغرب کشور واقع در استان آذربایجان غربی حضور یافته و  با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق می‌کنند.
وی افزود: در طول این دو روز دانشجویان از یادمان‌های تپه نورالشهدای ارومیه، شهید باکری، تمرچین و شهید بروجردی دیدار می‌کنند و در ویژه برنامه معبر مردان آسمانی و شبی با شهدا حضور می‌یابند.
captcha