بیمه زائران پیاده‌روی اربعین الزامی شد
کد خبر: 3515940
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
اوحدی خبر داد:

بیمه زائران پیاده‌روی اربعین الزامی شد

گروه جامعه: در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت و مدیرعامل بیمه ایران مسائل پوشش بیمه‌ای زائران اربعین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار عصر روز گذشته (یكشنبه) خود با محسن پوركیانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران عنوان کرد: اطلاع رسانی برای ثبت نام از زائران اربعین از اول مرداد ماه آغاز و نام نویسی از مشتاقان زیارت اربعین از نیمه مرداد ماه در سامانه سماح آغاز خواهدشد.

وی در این دیدار كه با حضور مدیر عامل و برخی اعضای هیئت مدیره شركت سهامی بیمه ایران برگزار شد، بر لزوم پوشش بیمه‌ای زائران اربعین تأكید و اظهار كرد: بر اساس مصوبه ستاد مركزی اربعین، امسال در ثبت نام زائران اربعین حسینی(ع) در سامانه سماح پوشش بیمه‌ای زائران الزامی است و تنها در صورتی كه زائران تحت پوشش بیمه قرار گرفته باشند، برای آنان ویزای عزیمت به عراق برای زیارت اربعین صادر خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت جمعیت مشتاق ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع) امسال را حدود دو میلیون نفر پیش بینی كرد و گفت: بیمه ایران را همكار استراتژیك سازمان حج و زیارت می‌دانیم و از اقدامات این شركت در پیگیری امور شهدای مظلوم حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و فاجعه منا تقدیر می‌کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: كمیته مشتركی از سازمان حج و زیارت و بیمه ایران در خصوص تسریع در پرداخت ما به التفاوت بیمه برخی خانواده‌های شهدای مظلوم دو حادثه حج سال گذشته تشكیل می‌شود و حداكثر تا دو هفته آینده در این خصوص اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت همچنین در ادامه این جلسه گزارشی از طرح‌های در حال اجرا در عراق در مسیر توسعه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی زائران از جمله هتل بزرگ نجف با ظرفیت 770 تخت با پیشرفت 65 درصدی و همچنین ساخت هتل «كربلا دُوَلی» در كربلای معلی و نیز دو پروژه اجرایی در داخل كشور ارائه کرد.

محسن پوركیانی مدیرعامل شركت بیمه ایران نیز در این دیدار از حسن اعتماد سازمان حج و زیارت به این شركت بیمه‌ای برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع) تشكر كرد و گفت: برای شركت بیمه ایران مایه خرسندی كه به زائران اربعین حسینی(ع) خدمات بیمه‌ای ارائه دهد و این شركت افتخار دارد تا در چارچوب مقررات كشور با سازمان حج و زیارت همكاری و به زائران اهل بیت(ع) خدمات ارائه دهد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۸:۵۸
0
0
با وقوع حادثه بیمه خسارت را پرداخت می‌کند
captcha