بیان عملکرد فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز
کد خبر: 3516067
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

بیان عملکرد فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

گروه اجتماعی: مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به تشکیل 15 جلسه کارگروه فرهنگی به منظور تدوین برنامه راهبردی حجاب و عفاف در این دانشگاه، به بیان عملکرد فرهنگی این دانشگاه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)از خوزستان، نشست ارائه گزارش عملکرد معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در حوزه عفاف و حجاب امروز، 28 تیرماه با حضور مسئولان این دانشگاه برگزار و فعالیت حوزه‌های مختلف عملکردی در این بخش تبیین شد.

فرهاد حمزه‌لوئی مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در این نشست ‌اظهار کرد: در راستای تدوین برنامه راهبردی حجاب و عفاف دانشگاه 15 جلسه به شکل کارگروه تشکیل و از کارشناسان فرهنگی برای حضور در این جلسات دعوت شد.

وی با بیان این‌که اقدامات دانشگاه در زمینه عفاف و حجاب در سطح کشور کم‌نظیر است، گفت: برای برنامه‌ریزی عملیاتی حجاب 20 جلسه کارگروه تشکیل شد؛ همچنین آیین‌نامه پوشش حرفه‌ای برای کارکنان و کادر اداری، بهداشتی و درمانی مطابق با طرح انطباق کشوری تدوین شد. برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعاتی مانند زن، سلامت و خانواده، سبک زندگی، مهارت‌های زندگی، تأثیر فضای مجازی در ارتباط با خانواده، عفاف و حجاب از دیدگاه نهج‌البلاغه و ... در دستور قرار گرفت.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: دعوت از استادان مجرب برای ارائه مشاوره‌های مذهبی در خوابگاه‌ها و اردوهای دانشجویی، برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی و پیامکی با موضوع حجاب و عفاف برای کل دانشگاهیان، توزیع بن کتاب برای بانوان، برگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه با موضوع حجاب، عفاف و بانوان، دیدار مشاوران امور بانوان و نهاد نمایندگی ولی فقیه، اهدای هدایا به فعالان غرفه فرهنگ و حجاب، برگزاری نمایشگاه متعدد حجاب و عفاف در طول سال، ارائه طرح روپوش سفید و ... از برنامه‌های دیگر دانشگاه هستند.

حمزه‌لوئی خاطرنشان کرد: تدوین برنامه ارزشیابی فرهنگی بیمارستان‌ها از دیگر برنامه‌های کم‌نظیر دانشگاه است؛ همچنین ارائه بسته‌های فرهنگی به دانشجویان و کارکنان به‌صورت رایگان و برگزاری همایش همراز یاس به مناسبت هفته عفاف و حجاب از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

وی عنوان کرد: دانشگاه جندی‌شاپور در سال 94 به‌عنوان دانشگاه نمونه نماز استان معرفی و لوح ویژه توسط استاندار به دانشگاه اهدا شد؛ امسال نیز در راستای ورود بهتر به این موضوع 117 میلیون تومان جهت تغییر نمازخانه‌های دانشکده‌ها هزینه شد.

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی نمازشناسی و اعزام افراد برگزیده به مشهد مقدس، کارگاه 20 ساعته جایگاه نماز، برگزاری نماز جماعت در سه نوبت شبانه‌روز در خوابگاه‌ها و نوبت ظهر در دانشکده‌ها، برگزاری کلاس‌های صحیح‌خوانی نماز و مسابقات کتابخوانی اسرار نماز، تأسیس کانون نماز دانشجویی و انتشار نشریه عروج با موضوع نماز از دیگر فعالیت‌های دانشگاه در این حوزه است.

حمزه‌لوئی افزود: برگزاری نماز جماعت در اردوهای دانشجویی که برنامه‌هایی تفریحی و دارای ظرفیت برای ارائه مسائل معنوی هستند، برگزاری کارگاه آموزشی ارتباط مؤثر برای ائمه جماعات، اجرای برنامه پیک‌صبا برای دانشجویان خوابگاهی علاقه‌مند به بیدار شدن جهت شرکت در نماز جماعت صبح، نشست مستمر کانون‌ها با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان در نماز جماعت، تهیه برنامه مدون برای ترویج فرهنگ نماز و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در این حوزه به اجرا درآمد.

همچنین در این نشست کریم آخوندزاده دبیر کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، اظهار کرد: شورای انضباطی جایگاهی برای رفتارسازی و ایجاد اصلاح و تربیت دانشجو است؛ مواردی که به این شورا ارجاع داده شوند به گونه‌ای عمل خواهد شد که ایجاد دلزدگی نکند.

وی ادامه داد: در این شورا برای دانشجویان ورودی جدید دانشگاه جلساتی تدارک دیده شده ‌است که در این جلسات به‌مدت یک ساعت ضوابط پوشش برای دانشجویان تبیین می شود.

آخوندزاده عنوان کرد: به فرد خاطی ابتدا به شکل رابطه پدر و فرزندی تذکر داده می‌شود؛ اگر رفتار دانشجو اصلاح نشود به شورای انضباطی ارجاع داده شده و تذکر ارشادی به او داده می‌شود. این دانشجو سپس مورد رصد قرار گرفته و در صورت اصلاح نشدن رفتار، پرونده انضباطی برای او تشکیل می‌شود و بسته به میزان جرم، مطابق با قوانین آیین‌نامه تنبیه خاصی برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

دبیر کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: شورای انضباطی دانشگاه رتبه 2 کشوری را در سطح کشور با اختلاف نیم امتیاز کسب کرده است؛ معیار این رتبه‌بندی مطابقت آیین‌نامه شورای انضباطی با آیین‌نامه دادرسی است.

captcha