دانشگاه به‌عنوان محرک ارتقای بینش مردم در موضوعات مختلف وارد عمل شود
کد خبر: 3516204
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

دانشگاه به‌عنوان محرک ارتقای بینش مردم در موضوعات مختلف وارد عمل شود

گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بینش مردم با عدم دقت به مسائل جهان و کشورهای همسایه پایین می‌آید که باید دانشگاه به‌عنوان محرک ارتقای بینش مردم در موضوعات مختلف وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌الله مدبر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، روز گذشته 28 تیرماه در مراسم تجلیل از روسای دانشکده‌های دانشگاه محقق اردبیلی گفت: باید در شورای فرهنگی ضرورت‌های فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی افزود: باید مسائل فرهنگی که اساتید، دانشجویان و پرسنل دانشگاه با آن سر و کار دارند، بصورت جدی در شورای فرهنگی بررسی و راهبرد لازم برای آنها تدوین شود.
مدبر با بیان اینکه باید بینش مردم در موضوعات مختلف را ارتقا داد، اضافه کرد: بینش مردم با عدم دقت به مسائل جهان و کشورهای همسایه پایین می‌آید که باید دانشگاه به عنوان محرک ارتقای بینش مردم در موضوعات مختلف وارد عمل شود.
وی با بیان اینکه اساتید باید از طریق رسانه‌ها بینش جامعه را ارتقا دهند، گفت: باید نشریه‌ای در سطح استان داشته باشیم که اساتید بتوانند نظراتشان را در آن بصورت عمومی و همگانی منتشر کنند.
در ادامه عباس فنی‌اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز  با اشاره به برنامه‌های انجمن‌های علمی دانشگاه، تصریح کرد: از اول اردیبهشت ماه سال گذشته تا به حال 425 برنامه توسط انجمن‌های علمی دانشگاه انجام شده است که رشد هشت برابری را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه 13 انجمن علمی دانشگاه محقق اردبیلی به مرحله کشوری راه یافته‌اند، ادامه داد: از این تعداد پنج انجمن به عنوان انجمن‌های علمی برتر در بخش‌های مختلف برگزیده شده‌اند.
فنی‌اصل با اشاره به اینکه دانشگاه از فعالیت انجمن‌های علمی حمایت می‌کند، افزود: تقویت انجمن‌های علمی در حقیقت تقویت بنیه‌های علمی دانشجویان است که ما هم برای تقویت این انجمن‌ها از آنها حمایت می‌کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: فعال شدن انجمن‌های علمی نیازمند فعالیت خود دانشجویان است و معاونت فرهنگی و دانشجویی برای ترغیب و تشویق دانشجویان به فعالیت‌های علمی برنامه ریزی و تلاش می‌کند.
در این مراسم از روسای دانشکده‌ها و اعضای کمیته حمایت و نظارت بر انجمن‌های علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.
captcha