دوره آموزشی «تنویر» در پدافند هوایی اراک برگزار شد
کد خبر: 3516219
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

دوره آموزشی «تنویر» در پدافند هوایی اراک برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوره آموزشی یک روزه طرح «تنویر» ویژه اساتید قرآنی پدافند هوایی اراک و نیروی زمینی لرستان در مرکز آموزش درجه‌داری اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، طرح قرآنی «تنویر»، ویژه اساتید قرآن کریم در حسینیه 14 معصوم(ع) مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک دوشنبه، 28 تیرماه برگزار شد.
در این دوره آموزشی یک روزه اساتیدی از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان لرستان و پدافند هوایی ارتش در استان مرکزی حضور داشتند و حجت‌الاسلام رجبی از اساتید مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) به عنوان استاد مدعو وظیفه آموزش اساتید حاضر در این دوره را برعهده داشت.
حجت‌الاسلام رجبی در این دوره آموزشی که با محور ارائه شیوه‌های نوین تدریس قرآن برگزار شد گفت: امروزه اعجاز قرآن جدا از دلایل کلامی و عقلی، توسط پیشرفت علم و یافته‌های دانشمندان برای مسلمان و غیرمسلمان اثبات شده است، هر انسانی با الگو قرار دادن قرآن در زندگی  راه سعادت را می‌پیماید.
وی با تأکید بر اینکه اگر به قرآن به عنوان یک برنامه کامل زندگی نگاه کنیم قطعاً به رستگاری می‌رسیم از استادید قرآنی درخواست کرد: با بالا بردن سطح مطالعات قرآنی و نگاه تدبری در آیات، سواد قرآنی خود را افزایش دهید و همیشه چند گام از شاگردان کلاس خود جلوتر باشید.
حجت‌الاسلام رجبی با اشاره به تکنیک‌های آموزش قرآن به سربازان گفت: در جلسات درس پادگان‌ها جدا از مباحث آموزشی از نکته‌های زیبای قرآنی نباید غافل شد روش‌های زیادی برای جذب اقشار مختلف به ویژه سربازان به قرآن وجود دارد که باید اساتید در این زمینه اطلاعات خود را به روز کنند.
یادآور می‌شود، در ادامه این دوره آموزشی به شیوه‌های آموزش قرآن پرداخته و به سؤالات اساتید پاسخ داده شد.
captcha