گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو + عکس
کد خبر: 3516393
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مجتبی محمدبیگی،‌ قاری بین‌المللی کشورمان گزارشی از سفر تبلیغی خود به کشور چین و اجرای برنامه‌‌هایش در شهرهای مختلف این کشور ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجتبی محمدبیگی، قاری بین‌المللی قرآن کشورمان گزارشی از سفر تبلیغی خود به کشور چین و اجرای برنامه‌‌هایش در شهرهای مختلف این کشور ارائه کرده است که در ادامه تقدیم حضورتان می‌شود.

طبق هماهنگی قبلی شورای عالی قرآن و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ماه مبارک رمضان از اینجانب برای حضور در شهر شانگهای چین جهت تلاوت قرآن و امر تبلیغ دعوت بعمل آمد. لذا با توکّل به خدا بار سفر بسته شد.

گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو

در شام‌گاه چهارشنبه، 2 تیرماه 95 و 16 رمضان، پرواز تهران ـ شانگهای از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به سمت شانگهای عزیمت کرد و پس از 9 ساعت پرواز، هواپیما در فرودگاه پودونگ شهر شانگهای، شهری زیبا، تمیز، سرسبز و شرجی با رطوبت بالا و باران‌های لحظه‌ای و سیل‌آسا و شهری مدرن با ساختمان‌ها و برج‌های بلند، به زمین نشست و پس از عبور از گیت‌های فرودگاه با استقبال گرم وابسته فرهنگی شهر شانگهای آقای آزاد، مواجه و همراه ایشان عازم هتل و مستقر شدیم.

گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو

در بین راه نیز طی مذاکرات لازم با آقای آزاد، وابسته فرهنگی، در جریان برنامه‌ها و محافل برنامه‌ریزی شده قرار گرفتیم و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت.

ساعت 12 روز جمعه 18 رمضان/ اجرای اولین برنامه قرآنی در مسجد خوشی

با اعلام قبلی وابسته فرهنگی، آماده حرکت به سمت مسجد خوشی یکی از بزرگترین مساجد شهر شانگهای چین شدیم. در ابتدای ورود همراه با آقای آزاد ضمن حضور در دفتر امام حسن، امام جمعه مسجد خوشی، مورد استقبال گرم وی قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه تلاوت قبل از اقامه نماز جمعه صورت پذیرفت.

گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو

سپس، جهت اقامه نماز در صف اول نماز جمعه حضور و پس از قرائت خطبه‌ها و ایراد سخن توسط امام‌ جمعه در مورد اهمیت و جایگاه قرآن در جهان اسلام، از قاری ایران جهت تلاوت قرآن دعوت بعمل آمد و حقیر ضمن حضور در جایگاه به تلاوت آیاتی از کلام‌الله پرداخته که به لطف خدا مؤثر واقع شده و با استقبال مسلمانان و نمازگزاران و مسلمانان شهر شانگهای همراه شد.

در پایان این مراسم نورانی به‌همراه امام حسن و جناب آقای آزاد، عکس یادگاری با نمازگزاران مسجد خوشی ثبت شد.

اجرای برنامه قرآنی در دیگر مساجد

گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو

در ادامه هرشب برنامه‌ها و محافل قرآنی در اماکن مختلف شهر شانگهای از جمله مساجد پودونگ، جیانگ وانگ، مسجد فویو با 145 سال قدمت در منطقه لی یوآن گاردن، مسجد سونجیانگ با 300 سال قدمت در فضایی زیبا و سرسبز و ... برگزار شد که مورد استقبال گسترده سیل مشتاقان قرآن و مسلمانان کشور چین قرار گرفت.

اجرای ویژه‌برنامه شب‌های احیاء ویژه ایرانیان شهر شانگهای

در سه شب قدر نیز، ویژه‌برنامه‌های شب‌های احیاء در کنسولگری ایران در شانگهای ویژه ایرانیان مقیم شانگهای با حضور اقشار مختلف از جمله کارکنان کنسولگری، دانشجویان، معلمان و ایرانیان مقیم برگزار شد که با تلاوت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن به سر توسط قاری اعزامی از ایران همراه بود و حال و هوای معنوی و نورانیت خاصی در این مجالس حاکم شد.

حضور در شهر گوانجو

گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو

پس از حدود 8 روز، به درخواست سر‌کنسول شهر گوانجو، جهت اجرای برنامه در محافل قرآنی به این شهر سفر کردیم و به اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در مساجد این شهر پرداختیم.

ساعت 12 روز جمعه 25 رمضان/ اجرای برنامه قرآنی در مسجد ابی‌وقاص

با هماهنگی قبلی مسؤلان امر در کنسولگری، زمینه حضور در نماز جمعه مسجد ابی‌وقاص یکی از بزرگترین مساجد شهر گوانجو چین با فضایی سرسبز و باصفا فراهم شد. در ابتدای ورود همراه با سرکنسول آقای سالاریان و آقای فرشید کتویی‌زاده از ایرانیان فعال در امور فرهنگی در دفتر امام عبدالله، امام جمعه مسجد ابی‌وقاص و رئیس انجمن مسلمانان حضور یافتیم که مورد استقبال ایشان قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه تلاوت در نماز جمعه صورت پذیرفت.

گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو

سپس، جهت اقامه نماز در صف اول نماز جمعه حضور و تلاوت قرآن در حضور انبوه مسلمانان صورت پذیرفت که با استقبال نمازگزاران همراه بود و مؤثر واقع شد، به‌طوری که پس از اقامه نماز جمعه مسلمانان از کشورهای مختلف بسیار ابراز لطف و محبت می‌کردند و با الفاظ خاص به بیان احساسات خود می‌پرداختند.

اجرای برنامه قرآنی و تلاوت قرآن در مساجد شهر گوانجو

اجرای برنامه در مساجد شیا دونگ این، گوانتا‌، هائوپن و حسینیه شیعیان مجاور مسجد هائوپن که توسط ایرانی‌ها ساخته شده و مراسم دهه محرم و شب‌های احیاء و فاطمیه در آن با حضور شیعیان کشورهای مختلف برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های انجام شده بود که بسیار مؤثر و باکیفیت انجام شد.گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو

در کل استقبال از برنامه‌ها و محافل قرآنی بسیار خوب و کم‌نظیر بود و در پایان همه حضار با اشتیاق فراوان به مصافحه و ثبت عکس یادگاری با قاری اعزامی از ایران می‌پرداختند که این امر بسیار ارزشمند و قابل توجه بود و زمان زیادی صرف این موضوع می‌شد.

مراکز دیدنی و توریستی

از جمله برج‌ها و بناهای عظیم شانگهای برج معروف شانگهای بود که با ۶۳۲ متر ارتفاع و ۱۲۷ طبقه، بلندترین ساختمان چین و دومین آسمان خراش جهان به‌شمار می‌آید و دارای سریعترین آسانسورهای دنیا که با سرعت ۱۸ متر بر ثانیه حرکت می‌کند، است.

گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو

معابد تایویی خدایان هم در شانگهای از اماکن تاریخی و دیدنی شانگهای است.

از بناهای دیدنی گوانجو نیز می‌توان به نماد این شهر یعنی برج گوانجو با ۶۰۵ متر ارتفاع با معماری متفاوت و خاص اشاره کرد که این برج نیز دومین برج مخابراتی دنیا از لحاظ ارتفاع است.

گزارشی از سفر تبلیغی «مجتبی محمدبیگی» به شهرهای شانگهای و گوانگجو


در پایان گفتنی است؛ همراهی و همکاری آقای آزاد، وابسته فرهنگی در شهر شانگهای چین و آقای سالاریان، سرکنسول شهر گوانجو چین و پیگیری‌ها و تلاش‌های خالصانه و خاضعانه ایشان برای هماهنگی و اجرای برنامه‌های قرآنی به جهت ایجاد وحدت و اثر‌گذاری در مسلمانان و مردم چین، کم‌نظیر و مثال‌زدنی بود و به شخصه از ایشان تشکر ویژه دارم و آرزو می‌کنم در همه کشورها مسئولین امر اینچنین دغدغه کار فرهنگی، خصوصاً حول محور قرآن را داشته باشند؛ چرا‌که قرآن این کتاب الهی، مهمترین وجه مشترک و اصلی‌ترین محور وحدت بین مسلمانان و بهترین و مؤثرترین راه تبلیغ برای ایران اسلامی و بالاخص تشیّع در جهان است.

captcha