طرح «افق» هیئت امنائی می‌شود
کد خبر: 3516608
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
پورمعین:

طرح «افق» هیئت امنائی می‌شود

گروه ادب: طراح و مجری طرح قرآنی «افق» از تشکیل هیئت امنای این طرح در آینده نزدیک خبر داد.

محمدرضا پورمعین، طراح و مجری طرح قرآنی افق در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: اقدامات مقدماتی در راستای معرفی این طرح در سراسر کشور اجرا شده و تا چند ماه دیگر این طرح وارد فاز اجرایی خود خواهد شد و امکان واریز وجوه برای مشتافان توسعه فرهنگ قرآن فراهم می‌شود.
وی افزود: فاز اول این طرح که از نوروز امسال آغاز شده، فعالیت‌هایی چون فعال‌سازی ستاد، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تولید مصحف یا مصاحف نمونه و زیر پوشش قرار دادن دو میلیون نفر جامعه هدف را شامل می‌شود و در این راستا کارمندان و کارگران، اصناف و بازاریان، روحانیون و اهالی مسجد، جامعه دانشگاهی، خیرین، جامعه دانش‌آموزی، هنرمندان، نیروهای مسلح و بسیج، جامعه پزشکی، ورزشکاران و دختران و بانوان جامعه مخاطب این طرح در فاز یاد شده را در برمی‌گیرند.
پورمعین در ادامه از تشکیل هیئت امنای این طرح خبر داد و افزود: هیئت امنای این طرح در آستانه تشکیل است و در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، سازمان‌های صدا و سیما، اوقاف و امور خیریه و ... از اعضای هیئت امنای این طرح خواهند بود.
وی تصریح کرد: تاکنون، اجرای این طرح با حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری جدی معاونت قرآن و عترت و سازمان‌ها و نهادهای دیگر همراه بوده و از ابتدای سال تحصیلی این اتفاق مبارک رقم خورده و وارد فاز اجرایی می‌شود و امیدواریم در شش ماهه نخست امسال که دوره آزمایشی این طرح است، استقبال خوبی از سوی مردم را شاهد باشیم.
مجری این طرح یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود مردم با مشارکت در این طرح نسبت به توسعه فرهنگ قرآنی و اهدای قرآن به سبک‌ها و شکل‌های گوناگون به اقشار مختلف و ارائه ترجمه‌های مختلف اقدام می‌کنند و با توزیع و چاپ میلیون‌ها جلد قرآن در سال آتی، بتوانیم مدیریت توزیع و نشر قرآن را از دست آل سعود خارج کرده و ایران اسلامی را با محور وحدت اسلامی و انقلاب اسلامی معرفی و مردم جهان را از تفسیر و ترجمه قرآن بهره‌مند کنیم.
captcha