برگزاری جشنواره کادوست دانشگاه هنر اسلامی
کد خبر: 3516664
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
در تبریز؛

برگزاری جشنواره کادوست دانشگاه هنر اسلامی

گروه اجتماعی: نشست خبری تشریح برنامه ها و زمانبندی نخستین جشنواره ملی سوغات و هدایای ارس «کادوست» در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور رئیس هیئت داوران جشنواره و عوامل دیگر آن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، میثم خداشناس رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ضمن اشاره به آغاز نخستین جشنواره طراحی هدایای ارس با عنوان کادوست اظهار داشت: هم‌زمان با اواخر شهریور ماه جشنواره ملی طراحی سوغات و هدایای ارس در منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مرکز کارآفرینی دانشگاه هنر اسلامی به عنوان پایلوت در سطح کشور از شش سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و در طول سه سال اخیر اقدامات روتین را کنار گذاشته و برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه کسب و کار، ورک شاپ های تخصصی، شبیه سازی بازار و راه اندازی هسته های کارآفرینی را در اولویت خود قرار داده است.

عضو هیات علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: برای راه اندازی ۳۰ کارگاه تولید آثار هنری از همت اساتید و دانشجویان نخبه و نوآور استفاده نمودیم تا نیروهای خلاق وارد بازار کار شوند که در این راستا همکاری با دیگر سازمان ها و مراکز تجارتی را پیش گرفته ایم .

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه هنر اسلامی ضمن اشاره به این موضوع که مرکز کارآفرینی دانشگاه هنر اسلامی به مدت شش سال است که به عنوان پایلوت درسطح کشور آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: برگزاری کلاس های آموزشی ،ورک شاپ با هدف تخصصی بر رشته های هنری و با توجه به شرایط اقتصادی همچنین شبیه سازی بازار از جمله فعالیتهایی است که تا کنون در مرکز کار آفرینی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به انجام رسیده است .

وی با بیان اینکه هم اکنون این دانشگاه در رشته هایی چون زیور آلت، قلم زنی،اسباب بازی، محصولات شیشه ای و فرش و چرم به فعالیت می پردازد، خاطر نشان کرد: برندهای مختلفی همچون سرامیک فرجام، زیور آلات ثابت، همای، فرش هریس و محصولات چرمی قیس مورد حمایت دانشگاه هنر اسلامی می باشد .

مهدی محمدزاده رئیس دانشکده هنرهای اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دبیر هیئت داوران جشنواره نیز در این نشست خبری اظهار کرد: پیشرفت یک ملت به سرمایه های معدنی و نفت بستگی ندارد، بلکه اصلی ترین معیار سنجش هر کشور توانایی های فرهنگی ملت آن است.

وی با اشاره به بستر‌سازی این جشنواره برای اهدای هدایای هنری افزود: اهدای هدایای هنری از جمله سنت‌های بسیار قوی و ریشه دار ایرانی می‌باشد که در قدیم توسط پادشاهان انجام می‌پذیرفته، که ما نیز در منطقه آزاد ارس سعی داریم تا با برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی این سنت دیرینه را زنده کرده و دوباره به آن رونق بخشیم.

یوسف داداش‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس هم در این جلسه اظهار داشت: رویکرد معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در منطقه آزاد ارس بحث محرومیت زدایی و توانمند سازی جامعه محلی می باشد که در حال حاضر شهرستان جلفا در بحث محرومیت زدایی مسئله ای ندارد که این امر به سبب شکل گیری منطقه آزاد ارس در این منطقه می باشد.

داداش زاده افزود: احداث ۲ مدرسه در منطقه آزاد ارس ،هوشمند سازی مدارس ارس،برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی و همچنین فرهنگسرای شریعتی از جمله فعالیت هایی است که در جهت اعتلای فرهنگی این منطقه انجام پذیرفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس از توانمند سازی جامعه محلی منطقه ارس خبر داد و گفت:یکی از مهمترین فعالیت‌ها در این راستا توسعه صنایع دستی منطقه می باشد که تجاری سازی شده است که در حال حاضر درآمد حاصل از صنایع دستی جزء اولویت ها می باشد. همچنین ایجاد بازارآنلاین و برگزاری نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در راستای دستیابی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های موجود منطقه، باعث به وجود آمدن هم افزایی قابل توجهی بین این دو نهاد شده است.

یادآور می‌شود، بازه زمانی تعیین شده جهت برگزاری این جشنواره ۲۹ و ۳۰ شهریور ماه، همچنین زمان اختتامیه ۳۱ شهریورماه سال جاری می باشد.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۵ در قالب یک شیت ۵۰ در ۷۰ سانتی متری به دبیرخانه این جشنواره واقع در تبریز بلوار آزادی میدان حکیم نظامی داشگاه هنر اسلامی تبریز دانشکده طراحی اسلامی ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.art.arasfz.ir مراجعه کنند.

captcha