ممنوعیت ورود گروه ضد اسلامی به مساجد انگلیس
کد خبر: 3516738
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

ممنوعیت ورود گروه ضد اسلامی به مساجد انگلیس

گروه بینذالملل: پلیس انگلیس از دستورالعمل ممنوعیت ورود رهبران گروه ضد اسلامی «جناح راست» به مساجد و مراکز اسلامی این کشور در سه سال آینده خبر داد.

ممنوعیت ورود گروه ضد اسلامی به مساجد انگلیس

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری«Question More »، پلیس انگلیس قصد دارد رهبران گروه ضد اسلامی جناح راست را از بازدید از مساجد انگلیس یا «ولز» یا حتی ورود به بخش‌هایی از شهر «لوتون» در سه سال آینده منع کند. 
گروه جناح راست با حمله به مساجد و اعتراضات ضد اسلامی در شهر لوتون شناخته می‌شود.
پلیس منطقه «بدفوردشر» به دنبال حملات مکرر این گروه به مساجد در لوتون قصد دارد حکم توقیف پائول گلدینگ، رهبر گروه و جایدا فرانسن، نماینده او را از دادگاه عالی انگلیس بگیرد.
دیوید بویل، رئیس پلیس انگلیس در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «هرالد پست» لوتون گفت: پلیس تلاش دارد حکم توقیف رهبر این گروه را به دلیل نگرانی‌هایی که وجود این گروه در منطقه ایجاد کرده است، از دادگاه بگیرد.
وی گفت: وجود این گروه می‌تواند رفتارهای ضد اجتماعی و احتمال بی‌نظمی در منطقه را افزایش دهد.
بویل افزود: دادخواست پلیس که در ماه آینده منتشر خواهد شد، مبنی بر این است که گلدینگ و فرانسن تا سه سال از ورود به هر مسجد یا مرکز فرهنگی ـ اسلامی یا داخل گروه‌های خصوصی اسلامی در انگلیس یا ولز بدون مجوز کتبی منع شوند.
وی ادامه داد: بر اساس این دادخواست گروه جناح راست مجاز نخواهند بود بیش از یک بار در هر دو ماه بدون رضایت‌نامه وارد شهر لوتون شوند.
پلیس بدفوردشر سال گذشته نیز پس از نخستین تظاهرات ضد اسلامی این گروه در بریتانیا، اقدام به تنظیم دادخواست علیه ممنوعیت ورود آنها به شهر لوتون کرد؛ اما نتیجه‌ای نگرفت و تنها یک ممنوعیت موقت برای گروه مبنی بر عدم انتشار و توزیع مطالبی که منجر به نفرت نژادپرستانه و مذهبی می‌شود، صادر شد.
captcha