تجلیل از چهره بین‌المللی در پانزدهمین آئین حامیان نسخ خطی
کد خبر: 3517128
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
شکراللهی خبر داد:

تجلیل از چهره بین‌المللی در پانزدهمین آئین حامیان نسخ خطی

گروه ادب: مدیرکل نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از تجلیل از چهره بین‌المللی در پانزدهمین آئین حامیان نسخ خطی در دی‌ماه سال‌ جاری خبر داد.

احسان‌الله شکراللهی، مدیرکل نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره برگزاری پانزدهمین دوره آئین حامیان نسخ خطی گفت: پس از برگزاری چهاردهمین دوره آئین حامیان نسخ خطی، روند برگزاری آن دوسالانه شد و امسال پانزدهمین دوره آن است و به زودی فراخوانی این دوره منتشر خواهد شد.
وی افزود: فراخوان این دوره به دلیل اینکه چهره برجسته آن نیاز به بحث بیشتری داشت، هنوز منتشر نشده است و امسال برای اولین بار، چهره شاخص این آئین، مربوط به خارج از کشور است؛ چرا که بنا داریم این دوره بُعد بین‌المللی نیز داشته باشد.
شکراللهی ادامه داد: بیشترین بحث بر روی شخصیتی است که محل تولد و هویت نخستین وی ایرانی نیست، اما سال‌ها در ایران زندگی کرده و اکنون هم در ایران زندگی می‌کند، اما یک شخصیت بین‌المللی و غیرایرانی است و از وی تجلیل خواهد شد. دلیل این اقدام نیز این است که وی تمام عمرش را به احیای نسخ و پژوهش متون اسلامی، ایرانی و عرفانی اختصاص داده است. آثار متعددی از وی منتشر شده و هم‌اکنون آثارش به عنوان منبع و مرجع محققان است.
مدیرکل نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه یادآور شد: این آئین همانند سال‌های گذشته دی‌ماه برگزار می‌شود.
captcha