اشاعه معارف دینی مهم‌ترین هدف موسسات قرآنی است
کد خبر: 3517161
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴

اشاعه معارف دینی مهم‌ترین هدف موسسات قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: مؤسسات قرآنی در راستای تحکیم و توسعه فعالیت‌های قرآنی و دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نقش تعیین کننده‌ای دارند.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، دوم مردادماه در جریان بازدید از مؤسسه قرآنی جواد الائمه (ع) بیجار به نقش مهم و تاثیرگذار موسسات قرآنی در جامعه اشاره و اظهار کرد: امروز آمادگی برای مقابله با هجمه دشمنان اسلام به خصوص در برابر نسل جوان، از اهمیت بالایی برخوردار است و در این بین نقش موسسات قرآنی و فعالان حوزه فرهنگ و دین، بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه اشاعه معارف دینی مهم‌ترین هدف موسسات قرآنی است، افزود: مؤسسات قرآنی در راستای تحکیم و توسعه فعالیت‌های قرآنی و دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نقش تعیین کننده‌ای دارند.

حجت‌الاسلام کرمی همچنین به اهمیت آموزش قرآن کریم در سنین کودکی تاکید کرد و بیان داشت: کودکی سنی بسیار حساس برای آموزش قرآن کریم است و موسسات قرآنی می بایست بر آموزش دینی نونهالان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی عنوان کرد: محافل و مراکز دینی پایگاه اصلی برای نشر معارف اسلامی و قرآنی در رشد پویایی جوانان و نوجوانان هستند و باید سعی کنیم تا این روند رو به افزایش باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ضمن تقدیر از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی شهرستان بیجار در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه یادآور شد: ترویج مفاهیم دینی و قرآنی در جامعه زمینه ساز کاهش بسیاری از آسبب‌های اجتماعی است.

captcha