عدم درک درست از مکتب قرآن علت مصیبت‌های کشورهای اسلامی است
کد خبر: 3517166
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷

عدم درک درست از مکتب قرآن علت مصیبت‌های کشورهای اسلامی است

گروه اجتماعی: امام جمعه همدان گفت: مکتب قرآن به موازات ابعاد ساختاری انسان است، و انسان کامل، تجسم عینی قرآن است، متأسفانه بدبختی و مصیبت‌های کشورهای اسلامی نیز به دلیل عدم درک درست، کامل و صحیح از مکتب قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در مراسم افتتاحیه اولین دوره پیوست نگاری فرهنگی شنبه، دوم مرداد‌ماه در جمع اساتید بسیجی در دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: اگر بخواهیم به این سوال مبنی بر اینکه سربلندی‌های جامعه را کدام قشر از جامعه آفریده است پاسخ دهیم انگشتان اشاره به سمت افرادی خواهد رفت که حقیقت بسیجی بودن را دیدند، شنیدند، شناختند و بسیجی شدند و بسیجی عمل کردن و در نهایت این افتخارات را برای کشور عزیزمان رقم زدند.
وی افزود: این فیش‌های نجومی که باعث سرافگندگی همگان شده است آیا زاییده تفکر بسیجی است و یا به طور دقیق و کامل جزء تفکرات و اعمال ضد بسیجی است؟ بنابراین حقیقت بسیجی بودن و معیارهای آن باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و در جاهایی که با کمبود و نقص روبرو است اصلاح و جبران شود.
آیت‌الله طه‌محمدی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) برای ما یک بسیجی کامل است و مقام معظم رهبری، یک انسان بسیجی کامل را حضرت علی(ع) معرفی می‌کند و می‌فرماید: هنگامی امام علی(ع) می‌خواهد بسیجیان را همراه با معیارهایشان بیان کند می‌فرماید: کجا رفتند آنهایی که زمانی که اسلام به آنها عرضه می‌شود با جان و دل از آن استقبال می‌کنند و آیات قرآن بر زندگی آنها حاکم است و آنهایی که به رهبر خود اعتماد کامل دارند و از فرامین و دستورات او اطاعت می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: حضرت علی(ع) این افراد را کسانی می‌داند که از شدت اشک‌های راز و نیاز شبانه، پلک‌های آنها زخم شده است، بر اثر روزه‌داری مداوم و مستمر ستون فقراتشان به پشت آنها چسبیده است، از شدت زنده‌داری چهره آنها زرد شده است بر چهره آنها غبار خشیت الهی نشسته است اینان همان کسانی هستند که از مقامات و جاه و جلال دنیوی دل بریده‌ و صادقانه از خود گذشته‌اند و آنچنان عاشقانه مشتاق دیدار و ایثار جان خود در برابر مولای خود هستند همانند شتر مادری که به دیدار فرزندخود می‌تازد.‌
امام جمعه شهر همدان عنوان کرد: هنگامی که امیر متقیان حضرت علی(ع) این مطالب را ذکر می‌فرمودند به یاد بسیجیان خود، عمار، یاسر، مالک اشتر و... می‌افتادند و از شدت تأثر به سر و صورت خود می‌زدند و می‌فرمودند: وای بر من که چه کسانی را از دست داده‌ام و آن زمان که سر عمار شهید بر پای مبارک مولا بود فرمودند: ای دنیا لعنت بر تو که تک تک یاران مرا از من گرفتی گویی فردی را گماشته‌ای تا دوستان و یاران با وفای مرا به آو نشان دهی تا آنها را یکی پس از دیگری از من بگیری، بیا علی(ع) را هم با خود ببر و بعد حضرت سیلی محکمی به صورت خود می‌زند و می‌فرماید: زجری می‌کشم در فراق بسیجیان و یاران ناب خود آنگونه که انسان تشنه، بی صبرانه طالب آب است من نیز تشنه دیدار آنها را دارم.
وی اذعان کرد: از سازمان بسیج اساتید کشور انتظار می‌رود که معیارهای بسیج از زمان حضرت علی(ع) را تا عصر حاضر پیاده کنند و علت این امر که از نظر رتبه علمی نزول داشته‌ایم این است که انسان، انسانیت خود را در پیچ خم زندگی گم کرده است و به دنبال دان و دانه افتاده است.
وی اضافه کرد: مکتب قرآن به موازات ابعاد ساختاری انسان است، اگر انسان یکصد بعد داشته باشد قرآن هم یکصد بعد دارد و انسان کامل، تجسم عینی قرآن است و متأسفانه بدبختی و مصیبت‌های کشورهای اسلامی نیز به دلیل عدم درک درست، کامل و صحیح از مکتب قرآن است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۰۸:۳۳
0
0
باید از مکتب قرآن درک درست و کاملی داشت
captcha