لزوم تصویب و اجرای طرح مبارزه با تکدی‌گری در لرستان
کد خبر: 3517372
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

لزوم تصویب و اجرای طرح مبارزه با تکدی‌گری در لرستان

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: نیروی انتظامی طرح جامع مبارزه با تکدی‌گری را در قالب ۲۲ ماده برای ساماندهی متکدیان پیشنهاد کرده که در صورت تصویب می‌تواند استان را به عنوان پایلوتی در حوزه ساماندهی متکدیان، معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان، یکشنبه، سوم مردادماه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به ارائه طرحی مبنی بر طرح جامع مبارزه با تکدی‌گری، به استاندار استان، خواستار تصویب و اجرای این طرح به‌عنوان پایلوت در استان شد.
وی با اشاره به ابعاد تکدی‌گری و رابطه آن با اعتیاد، ادامه داد: نیروی انتظامی طرحی جامع و در قالب ۲۲ ماده برای ساماندهی متکدیان پیشنهاد کرده که در صورت تصویب می‌تواند استان را به پایلوتی در حوزه  ساماندهی متکدیان، معرفی کند.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این‌که وظایف همه دستگاه‌ها در این طرح مشخص‌ شده و امکان حذف یا اضافه کردن برخی از وظایف نیز وجود دارد، ادامه داد: وضعیت استان لرستان در خصوص متکدیان و ساماندهی آن‌ها، وضعیت سخت و پیچیده‌ای نیست اما باید برنامه‌ای منسجم و هماهنگ برای ساماندهی متکدیان اجرا شود.
وی با اشاره به تعداد اندک متکدیانی که به‌صورت حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: این تعداد اندک نیز باید از سطح شهرها جمع‌آوری شوند.
قنبری با اشاره به این‌که در این طرح هرکدام از دستگاه‌ها وظایف خود را دارند و با ارسال آیین‌نامه آن به دستگاه‌ها، دستگاه‌ها تا پایان هفته زمان دارند که اصلاحیه خود را در رابطه با وظایفی که برای آن‌‎ها تعریف شده است را به شورای مبارزه با مواد مخدر ارائه دهند، افزود: عدم ارائه اصلاحیه وظایف از سوی هر دستگاه به منزله قبول وظایف تعریف شده از سوی آن دستگاه است.
فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان عنوان کرد: از طریق اجرای طرح جامع مبارزه با تکدی‌گری، و با همکاری تمام دستگاه‌های عضو می‌توانیم چندین طرح را به‌صورت همزمان در سطح استان و به بهترین نحو انجام دهیم.
وی با اشاره به این‌که ممکن است برخی از افراد سودجو در پوشش تکدی‌گری به انجام کارهای خلاف در سطح شهر و استان بپردازند، افزود: تاکنون در نیروی انتظامی سابقه‌ای در خصوص این‌که خانه‌های  فساد متکدیان در استان وجود داشته باشد، گزارش نشده است
captcha