نماز جمعه یکی از مهمترین شئون ولایت فقیه در حکومت اسلامی است
کد خبر: 3517751
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
امام جمعه آستارا:

نماز جمعه یکی از مهمترین شئون ولایت فقیه در حکومت اسلامی است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام حافظ نیا برگزاری نماز جمعه را یکی از مهمترین شئون ولایت فقیه در حکومت اسلامی برشمرد و افزود: آسیب‌ها در این روز برای حاضران تبیین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا امروز، 4 مرداد در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا که با محوریت نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی آثار نماز جمعه در جامعه جهانی و نقش نهادها و ادرات در هر چه باشکوه تر برگزار شدن این فریضه در آستانه 5 مرداد و سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد برگزاری صفوف نماز جمعه در 850 شهرستان، شهر و بخش در اقصی‌نقاط کشور هستیم، ادامه داد: اجتماع نماز جمعه اهمیت زیادی را در حکومت اسلامی دارد.

این کارشناس دینی برگزاری این نماز را یکی از مهمترین شئون ولایت فقیه در حکومت اسلامی برشمرد و افزود: آسیب‌هایی را که جامعه را تهدید می‌کند، در این روز برای حاضران تبیین می‌شود.

امام جمعه آستارا در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان نظام، لحظه به لحظه این نماز و خطبه‌های قرائت شده در هر هفته را رصد می‌کنند، متذکر شد: اهمیت و جایگاه این تجمع برای دشمنان شناخته شده است و درصدد سنگ‌اندازی جهت جلوگیری از برگزاری آن هستند.

وی برگزاری نماز جمعه را تحت نظر مقام معظم رهبری و بدون وابستگی به هیچ گروه و جناحی دانست و گفت: همه دست اندرکاران برگزاری این نماز انقلابی هستند و به غیر از خط مقام معظم رهبری به هیچ جناحی وابسته نیستند.

حجت‌الاسلام حافظ نیا با تاکید بر اینکه ائمه جمعه در برخورد با ناهنجاری‌های جامعه و بداخلاقی‌ها با هیچ فردی تعرف ندارد، خاطرنشان کرد: انتقاد از شخص یا نهاد خاص در نماز جمعه از سر عناد نیست، بلکه از روی دلسوزی می‌باشد.

وی با بیان اینکه دشمن از انقلابی بودن نماز جمعه و نمازگزاران هراس دارد، تصریح کرد: باید تلاش شود تا جایگاه این نماز حفظ شود و در راستای تحقق این هدف می‌باشد که اقتدار جامعه بالا می‌رود.

امام جمعه آستارا در پایان سخنان خود به برخی از ویژگی‌های ائمه جماعت در بیان خطبه‌ها سخن گفت و افزود: تریبون نماز جمعه بلندگوی مردم است و شجاعت ائمه جمعه سبب می‌شود تا مردم از مسایل مختلف و ناهنجاری آگاه شوند.

captcha