لزوم مشارکت همه مردم در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3517921
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
حجت‌الاسلام فیاضی خواستار شد:

لزوم مشارکت همه مردم در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: در جامعه آرمانی اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی و به عنوان فریضه واجب مورد توجه قرار گیرد و در احیای این فریضه الهی همه باید مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام نجات فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: نگاه فریبایی، زینتی و درآمدزایی نسبت به زن ضربه مهلکی را به شخصیت زن وارد کرده است در حالی که دیدگاه اسلام غیر از این است.
 وی گفت: در همین راستا و در مسیر نگاه منفعت‌گرانه غرب و در حالی که مدعیان دموکراسی و آزادی با شعارهای گوناگون درصدد ضربه زدن به نظام خانواده هستند ازدواج سفید و همچنین برخی از موضوعات دیگر که مغایر با شان و شخصیت زنان است  را مطرح می‌کنند تا به هر شکل ممکن جایگاه زن را مخدوش کنند.
 فیاضی افزود: برخلاف نگاه فریبایی، زینتی و درآمدزایی به زن که غربی‌ها آن را مطرح می‌کنند که خود ضربه‌ای خطرناک به شخصیت زنان است در مکتب اسلام زن به عنوان یک گوهر و دردانه اصلی در کانون خانواده همواره مورد تکریم و تجلیل قرار گرفته به طوری که یک زن مسلمان باید به شخصیت فاخر حضرت زهرا(س) افتخار کند.
 وی یادآور شد: پیامبر مکرم اسلام بعد از ازدواج حضرت زهرا(س) با امام علی(ع) وظیفه دختر خود را در کانون خانواده علی‌ابن ابی‌طالب(ع) احساس مسئولیت وانجام وظیفه خطیر خانه‌داری تعیین کرد که عده‌ای می‌خواهند این موضوع را با عناوینی همچون کلفت قرار دادن و یا کنیز خانه حقیر جلوه دهند در حالی که این حساسیت نبی مکرم اسلام به کانون خانواده و توجه به نقش مادر در تربیت فرزندان و حمایت و همراهی از شوهر را به خوبی نشان می‌دهد.
 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به موضوع امر به معروف ونهی از منکر و تاکید آیات و روایات متعدد در انجام و احیای این فریضه الهی اشاره کرد و افزود: در جامعه آرمانی اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی و به عنوان فریضه واجب مورد توجه قرار گیرد و در احیای این فریضه الهی همه باید مشارکت کنند.
 فیاضی تصریح کرد: همه انبیا و اولیا، صلحا و شهدا در احیای امر به معروف و نهی از منکر و انجام این فریضه الهی پیشقدم شدند به طوری که تامین امنیت، سلامت و تقویت فرهنگ دینی و اعتقادی در سایه عمل به این فریضه واجب الهی امکان‌پذیر است.
 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل رویکرد نظام غرب را در شکستن نظام آموزش و پرورش، نظام الگوسازی و مهمتر از همه نظام خانواده یادآور شد و گفت: دشمنان در شکستن نهاد خانواده در ایران اسلامی سرمایه‌گذاری عظیمی را انجام دادند تا با ارائه الگوهای مختلف نظیر الگوی دوستی دختر و پسر در قالب دوستی‌های اجتماعی بتوانند به بنیان خانواده ضربه وارد کنند.
این کارشناس مذهبی از همه خانواده‌ها، مسئولان و نهادها خواست تا در کنار احیای امر به معروف و نهی از منکر به تقویت بنیان خانواده کمک کنند و هرگونه غفلت و بی‌توجهی در این حوزه را کنار گذاشته و مسئله حجاب و عفاف را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

captcha