استاد «مظفرین» پدر قرائت قرآن در تبریز بود
کد خبر: 3517981
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

استاد «مظفرین» پدر قرائت قرآن در تبریز بود

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از شاگردان استاد مظفرین اظهار کرد: : استاد «سعیدمظفرین» یکی از بنیانگذاران سبک جدید قرائت قرآن بود و جلسات وی همه روزه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد آیت‌الله شهیدمدنی(شکلی) برگزار می‌شد و ایشان را می‌توان به عنوان پدر قرائت قرآن در تبریز نام برد.

مهدی نعلبندی، یکی از شاگردان مرحوم حاج سعید مظفرین و از فعالان فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، گفت: استاد «سعیدمظفرین» یکی از اساتید پیشکسوت قرآنی و در بحث آموزش قرائت قرآن یکی از پیشتازان این عرصه بود.

وی گفت: وی از دهه 60 کار خود را در عرصه قرائت آغاز و تا اواسط  دهه 80 و قبل از بیماری فعالیت می‌کرد ولی در سال‌های اخیر به علت بیماری جلسات استاد تعطیل بود اما با وجود کهولت سن و بیماری برای تشویق جوانان در این جلسات شرکت می‌کرد.

نعلبندی، اظهار کرد: او یکی از بنیانگذاران سبک جدید قرائت قرآن بود و جلسات وی همه روزه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد آیت‌الله شهید مدنی(شکلی) برگزار می‌شد و ایشان را می‌توان به عنوان پدر قرائت قرآن در تبریز نام برد.

قاری ممتاز قرآن عنوان کرد: اکثریت قاریان که امروزه صاحب جلسه هستند در جلسات این بزرگوار حضور داشتند که از آن جمله می‌توان به شاگردانی چون باوردی، زارعان، محمدزاده، و قاری شهید مرتضی خانمحمدی اشاره کرد که در جلسات آن مرحوم پرورش یافتند.

وی افزود: مرحوم مظفرین اهل خیرات و تشویق بود و وقتی جلسه قرآنی افتتاح می‌شد قرآن‌های آن جلسات را تامین می‌کرد و چون به شغل عسل‌فروشی مشغول بود از کسانی که در جلسات وی حضور داشتند با عسل پذیرایی می‌کرد.

نعلبندی همچنین در ادامه اشاره‌ای به فعالیت‌های ورزشی استاد کرد و گفت: وی اهل ورزش و کوهنوردی بود و تقریبا به همه قله‌های  استانی صعود کرده بود.

وی همچنین به تسلط استاد به موسیقی عربی اشاره کرد و گفت: استاد در سفری که به مصر داشت با قاریان ممتاز این کشور از نزدیک دیدار و گفت‌وگو داشت.

مشاور مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: مرحوم مظفرین شیفته اهل بیت بود و زمانی که راه‌ کربلا بسته بود بسیار آرزو داشت که به کربلا سفر کند که بعدها به شکر خدا این آرزویش محقق شد و آرزوی دیگرش نشر معارف قرآنی بود که خود نیز به این امر اهتمام بسیار می‌ورزید.

یادآور می‌شود، «سعید مظفرین»، استاد پیشکسوت قرآنی استان آذربایجان‌شرقی که عمری در آستان قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) صادقانه خدمت کرد دیروز دار فانی را وداع گفت.

captcha