کتابخانه‌های مساجد در ارتقای سطح سواد دینی جامعه مؤثر هستند
کد خبر: 3517989
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

کتابخانه‌های مساجد در ارتقای سطح سواد دینی جامعه مؤثر هستند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: کتابخانه‌های مساجد یکی از ابزارهای اصلی توسعه فرهنگی و دینی در جوامع کنونی هستند که می‌توانند در ارتقای سطح سواد دینی جامعه بسیار مؤثر باشند.

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: کتابخانه‌های مساجد یکی از ابزارهای اصلی توسعه فرهنگی و دینی در جوامع کنونی است و می‌تواند در ارتقای سطح سواد دینی جامعه بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: وظیفه اساسی کتابخانه دینی فراهم کردن تمامی منابع دینی و مذهبی مورد لزوم برای رفع نیازهای اقشار مختلف جامعه است تا بتواند از طریق مطالعه آنها نیازهای فرهنگی، دینی و مذهبی خود را رفع کرده و به صورتی سالم اوقات فراغت خود را پر کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج مطالعه و کتاب را عامل مهمی در رشد فردی و اجتماعی دانست و بیان کرد: با توجه به بافت خاص فرهنگی، دینی و مذهبی استان خود نیاز به تشکیل کتابخانه تخصصی داریم که طیف‌های متنوع افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

وی از کتابخانه در مساجد به عنوان مرجع فرهنگی برای افراد ذکر و اعلام کرد:  کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد با ارتقای فرهنگ کتابخوانی موجب توسعه فرهنگ دینی در جامعه می‌شوند.

حجت‌الاسلام منتشلو عنوان کرد: وظیفه اساسی کتابخانه دینی فراهم کردن تمامی منابع دینی و مذهبی مورد لزوم برای رفع نیازهای اقشار مختلف جامعه است تا بتواند از طریق مطالعه آن‌ها نیازهای فرهنگی، دینی و مذهبی خود را رفع کرده و به صورتی سالم اوقات فراغت خود را پر کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج مطالعه و کتاب را عامل مهمی در رشد فردی و اجتماعی دانست و یادآور شد: با توجه به بافت خاص فرهنگی، دینی و مذهبی استان خود نیاز به تشکیل کتابخانه تخصصی داریم که طیف‌های متنوع افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

captcha