پاسخ «کوششی» به گلایه‌مندی مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس
کد خبر: 3518242
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱

پاسخ «کوششی» به گلایه‌مندی مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور به گلایه‌مندی حجت‌الاسلام صالحی درخصوص تغییر شرایط ثبت درخواست تأسیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت برای مدیران مؤسساتی که مجوز آنها نیاز به تغییر و تمدید دارد، پاسخ داد و گفت: این شرایط ضرری برای مؤسسات دارای مجوز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پیرو انتشار مصاحبه با حجت‌الاسلام والمسلمین جهانبخش صالحی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان فارس و انتقاد وی از شرایطی که در سامانه ثبت درخواست تأسیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرار داده شده است که به ضرر مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی است، با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور درخصوص صحت و سقم این امر به گفت‌وگو پرداختیم.
وی گفت: ممکن است با توجه به دستورالعمل‌های جدید و مسائلی که در هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی تصمیم‌گیری می‌شود، نقطه نظرات متفاوتی توسط افراد قرآنی، مدیران و مسئولان مؤسسات و فعالان قرآنی داده شود.
کوششی عنوان کرد: بحث‌هایی که در هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی انجام می‌گیرد و تصمیماتی که اخذ می‌شود، براساس استدلال‌های فراوان و شرایط و منافع مؤسسات و ضوابط و قوانین حاکم کشور و با در نظر‌گیری همه ابعاد است.
وی با اشاره به اینکه تمامی این موارد در دستورالعمل، آئین‌نامه و شرایط صدور مجور و تمدید آن قید شده است، تأکید کرد: ابراز گلایه مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان فارس درخصوص اینکه باید این شرایط برای مؤسساتی که تازه درخواست‌کننده تأسیس هستند باید اعمال شود و نه مؤسساتی که مجوز آنها نیازمند تمدید است، درست نیست چون تمام موارد در شیوه‌نامه پیش‌بینی شده است.
کوششی عنوان کرد: اگر مؤسساتی با اعضای دو و سه نفره اداره می‌شوند که عموماً نیز دارای تحصیلات دیپلم هستند برای آنها شرایط و تبصره‌هایی چون در نظر گرفتن سابقه فعالیت قرآنی و ... پیش‌بینی شده است که توجه به این نکات نیازمند مطالعه دقیق‌تر آیین‌نامه، شیوه‌نامه است.
وی تأکید کرد: همچنین اگر ابهامی در این خصوص باشد نیز طی جلسات توجیهی رفع این ابهامات انجام می‌گیرد لذا شرایطی که در سامانه ثبت درخواست تأسیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرار داده شده است به ضرر مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی نیست.
captcha