بدون فرهنگ قرآنی عزت و افتخاری برای مسلمین به وجود نمی‌آمد
کد خبر: 3518386
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

بدون فرهنگ قرآنی عزت و افتخاری برای مسلمین به وجود نمی‌آمد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان بیان کرد: در حقیقت اگر فرهنگ قرآنی نبود این عزت و افتخار برای مسلمین به وجود نمی‌آمد، امروز همین حرکت نوجوانان در جامعه به برکت قرآن است و با تمسک به آن بیشتر و پویا‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محمد‌ابراهیم الهی‌تبار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان چهارشنبه، مردادماه در اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان کشور در همدان، بیان کرد: اگر دغدغه ‌های مسئولین مسائل فرهنگی و قرآنی است، باید به قرآن پناه ببرند زیرا قرآن تنها نسخه شفا بخش جامعه کنونی ما است.
وی در ادامه اذعان کرد: در دنیایی که به نام حقوق بشر، بشریت را قربانی می‌کنند، تمسک به وصیت بزرگ پیامبر اسلام(ص) که قرآن، عترت و توجه به رسالت بزرگ ایشان تبلیغ و نشر قرآن است و این امر همچنین نیاز جامعه امروز است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: در حقیقت اگر فرهنگ قرآنی نبود این عزت و افتخار برای مسلمین به وجود نمی‌آمد، امروز همین حرکت نوجوانان در جامعه به برکت قرآن است و با تمسک به آن بیشتر و پویا‌تر خواهد شد.
الهی‌تبار در ادامه از نقش اساتید در اشاعه فرهنگ قرآنی یاد کرد و افزود: «استاد مسکین» نقش موثری در جذب و رشد نوجوانان قرآنی در همدان داشته که باعث شد یک سیستم نظام‌مند از جلسات ایشان در همدان دایر شود و 150 شهید قرآنی به اسلام و انقلاب هدیه گردد.
محمد‌رضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: این مسابقات و این گرد همایی هزار نفری دانش آموزان و جوانان قرآنی بخاطر بکار‌گیری نعمت بزرگ قرآن در راه اسلام و پویایی جامعه اسلامی است.
وی بیان کرد: بزرگترین شکر استفاده عملی این نعمت در جهت ترویج و بزرگداشت قرآن است، ما و تمام دانش آموزان موظفیم با ترویج و بزرگداشت این عطیه الهی شکر آن را به جا بیاوریم.
یادآور می‌شود، میکائیل باقری، معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بیانیه هیئت داوران مسابقه را قرائت کرد و اسامی نفرات برتر مسابقات نیز اعلام شد.
captcha