وظیفه دانشگاه پاسخ به نیازهای جامعه است/ تعامل با اوقاف جهت انجام مأموریت‌ها
کد خبر: 3518401
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
ارشاد:

وظیفه دانشگاه پاسخ به نیازهای جامعه است/ تعامل با اوقاف جهت انجام مأموریت‌ها

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه شیراز وظیفه دانشگاه را پاسخ به نیازهای جامعه دانست و گفت: وظیفه دانشگاه تربیت نیروی علمی و اصولی متخصص در زمینه‌های مختلف و پرورش فکری افراد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مجید ارشاد لنگروی، رئیس دانشگاه شیراز امروز، 6 مرداد در نشست مشترک این دانشگاه و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه اگر همکاری و تعامل بین دستگاهی بیشتر شود بهتر می‌توان در مسیر توسعه کشور نقش‌آفرین بود، گفت: تعامل مشترک میان ادارات اجرایی، نهادها و دستگاه‌ها سبب شکوفایی هر چه بیشتر کشور می‌شود.
وی افزود: دانشگاه شیراز در همین راستا تلاش دارد با تمامی دستگاه‌های اجرایی تعامل مناسب را داشته باشد و همکاری متقابل قطعاً باعث اثر بخشی و تقویت بیشتر استان می‌شود و همچنین تعامل و همکاری دانشگاه شیراز و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس می تواند سبب هم‌افزایی شود تا هر دو مجموعه مأموریت‌های خود را بهتر از گذشته انجام دهند.
ارشاد اظهار کرد: وظیفه دانشگاه پاسخ به نیازهای جامعه است یعنی تربیت نیروی علمی و اصولی متخصص در زمینه‌های مختلف و پرورش فکری افراد برای هدف اول همه ما که توسعه کشور است.
رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به ارتباط موجود میان این دانشگاه و اداره کل اوقاف فارس گفت: دانشگاه شیراز وسعت زیادی دارد و البته بخش عمده‌ای از املاک آن در پلاک‌های موقوفه واقع شده است که بحمد الهی اسناد اجارات آن نیز به روز است.
در این نشست همچنین حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: هر کس به سهم خود دینی به مجموعه‌های دانشگاهی و فضاهای آموزش عالی کشور دارد زیرا بسیاری از کارکنان دستگاه‌های اجرایی دانش‌آموخته همین مراکز علمی هستند.
وی افزود: مجموعه اوقاف نیز در بحث تعامل و همکاری با دانشگاه شیراز پیش قدم خواهد بود زیرا املاک بسیاری از دانشگاه شیراز در اراضی موقوفه واقع شده است.
موسوی اظهار کرد: دانشگاه شیراز از دیرباز در خصوص پرداخت حقوق موقوفات احساس مسئولیت داشته و با پرداخت حقوق شرعی وقف در محقق شدن هدف اصلی واقف یعنی اجرای امینانه نیت وقف موثر بوده است.
captcha