شرکت در جلسات معرفت‌افزایی دینی؛ مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است
کد خبر: 3518416
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

شرکت در جلسات معرفت‌افزایی دینی؛ مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام نکونام در آیین افتتاحیه طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد گفت: باطل ، گمراهی‌ها و تهاجم فرهنگی بر سر راه همه ما و تهدید همه ما است به ویژه تهدید جوانان و خانه و خانواده ما است که یکی از راه‌های مقابله با آن شرکت در چنین جلسات معرفت افزایی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نكونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، شامگاه روز گذشته پنجم مردادماه، در مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در چهارمحال و بختیاری که در مهدیه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار گردید، گفت: خدای متعال را شاکر هستیم که این توفیق را عنایت فرمود که بار دیگر و برای بیست و سومین دوره، بر سر سفره معرفت و علم، بینش و ایمان بنشینیم و از آنچه که خدا از ما می‌خواهد، بگوییم و بشنویم تا توشه راه و مرام زندگی و سبک زندگی یکایک ما باشد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به چاپ ۳۲ جلد کتاب از مباحث بیست‌ودو دوره گذشته طرح، افزود:  اگر هیچ سند و مدرکی دالِ بر محتوای این برنامه‌ها نباشد، همین کتاب‌ها کافی است که بدانیم این برنامه غنی است و ما هستیم که باید خود را مهیا کنیم و از این غنا بهره بگیریم.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به تبیین اهمیت و ارزش این گونه جلسات با استناد به حدیث نورانی اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت و گفت: این جلسات، جلسات معرفت و علم است که پیامبر اکرم(ص) در این خصوص می‌فرمایند: «کسی که از خانه خارج بشود و طلب علم و معرفت کند و بر دانش خود بیفزاید و بابی از علم بیاموزد و بر معرفت دینی خودش بیفزاید، عمل این آدم مثل کسی است که ۴۰ سال عبادت خدا را کرده است تا از گمراهی دور بماند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تأکید کرد: باطل، گمراهی‌ها و تهاجم فرهنگی بر سر راه همه ما و تهدید همه ما است به ویژه تهدید جوانان و خانه و خانواده ما است که یکی از راه‌های مقابله با آن شرکت در چنین جلسات معرفت افزایی است.
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه ارزش این جلسات را کم نگیرید، افزود: بدانید لحظه لحظه نشستن در این جلسات عبادت است آن هم نه یک عبادت یک روز و یک ماه بلکه عبادتی ۴۰ ساله است و خدا از ما می‌پسندد که در چنین جلسات معرفتی بنشینیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان دین شناسی را یکی دیگر از برکات حضور در چنین جلسات فرهنگی معنوی دانست و تأکیدکرد: به استناد حدیثی از امام علی(ع) کسانی به انبیاء نزدیک تر هستند و گرفتار طعمه شیطان و دنیا نمی‌شوند و می‌توانند خود را به مقصد برسانند که بکوشند بر علم و دانایی و آگاهی خود بیفزایند و اهل جهاد باشند.
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اهمیت و ضرورت دین‌شناسی و فقیه‌شدن به زوایای مختلف دین به ویژه در شرایط امروز، تصریح کرد: امروز دشمنان با تمام وجود در مقام متزلزل کردن پایه‌های اسلام و جدا کردن ما از سبک زندگی اسلامی و دینی و خرافی جلو دادن دین اسلام و قوی کردن و حاکم کردن سبک غربی و بیگانه و زیبا جلوه دادن آن در جامعه است که در چنین شرایطی برای مقابله با حربه دشمنان بیش از پیش باید با دین و سبک اسلامی دینی آشنا شد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر حضور پرشور جوانان در برنامه‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی تأکیدکرد و گفت: انتظار من این است که این جلسات موج بزنند از قشر جوانان پس جوانان و نوجوانان حضور در این جلسات را مغتنم بشمارند.
captcha