مرحله سوم جشنواره تلاوت‎های مجلسی + صوت و عکس
کد خبر: 3518455
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
در آستان امامزادگان پنج تن لویزان برگزار شد؛

مرحله سوم جشنواره تلاوت‎های مجلسی + صوت و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه قرآن حسن ربیعیان، قاری بین‌المللی، شب گذشته ششم مردادماه، در آستان امامزاده پنج تن لویزان برگزار شد.

مرحله سوم جشنواره تلاوت های مجلسی+صوت و عکس

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن حسن ربیعیان، قاری بین‎المللی کشور، شب گذشته ششم مردادماه، در آستان امامزاده پنج تن لویزان از ساعت 19 الی 22 برگزار شد..

در ابتدای جلسه و قبل از اذان مغرب و عشاء، اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند که در خلال تلاوت ها حسن ربیعیان، نکات تجویدی و صوت و لحنی آنها را متذکر می‌شد. با رسیدن به وقت اذان مغرب و عشاء، نماز جماعت در آستان امامزادگان پنج تن برگزار شد.

مرحله سوم جشنواره تلاوت های مجلسی+صوت و عکس

بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، این جلسه با برگزاری مرحله سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی همراه بود. در شروع این مرحله، مجتبی صادقی از دست‌اندرکاران جشنواره به بیان توضیحاتی درباره برگه‌ها رای به قاری مورد پسند و برگه‌های قرعه کشی پرداخت و سپس برگه های رای بین حاضران در جلسه پخش شد. در این مرحله هر نفر از حاضران، باید به سه نفر قاری مورد نظر خود رای می‌دادند.

 در این مرحله، آقایان محمد سلطانی، علیرضا مهدیزاده، محمدجواد جاوری، مصطفی یادگاری، مرتضی یادگاری و عباس حسنی به تلاوت مجلسی آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و برگه های رای از میان حاضران جمع آوری شد.

 پس از پایان یافتن جشنواره، حسن ربیعیان در تحلیل تلاوت ها گفت: همه قاریانی که الان تلاوت کردند، مسابقه ای خواندند و تلاوت مجلسی نبود. در تلاوت مجلسی لازم است انتهای تلاوت، حتما به قصار السور متصل شود که بتوان در آنجا مانورهای لحنی زیاد انجام داد.

مرحله سوم جشنواره تلاوت های مجلسی+صوت و عکس

در پایان این مراسم داوود جعفری، دبیر جشنواره ضمن تشکر از حسن ربیعیان و حاضران در جلسه، سوره مبارکه ضحی را تلاوت کرد که مورد تشویق حاضران قرار گرفت. سپس مجتبی صادقی، نتایج آراء مردمی را اعلام کرد که طی شمارش آراء، آقایان مصطفی یادگاری 33رای و محمدجواد جاوری 30 رای و عباس حسنی 26 رای را کسب کردند که مصطفی یادگاری به مرحله بعد جشنواره راه یافت. این جلسه قرآن توسط رادیو قرآن ضبط و در دهه کرامت از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

مرحله سوم جشنواره تلاوت های مجلسی+صوت و عکس

سپس عکس یادگاری مرحله سوم جشنواره تلاوت های مجلسی بر سر مزار استاد مرحوم، حاج علی اربابی گرفته شد. یادآور می‌شود، این جلسه(چهارشنبه ها از ساعت 19)، بیش از نیم قرن توسط حاج علی اربابی اداره می‌شده است و پس از فوت ایشان، حسن ربیعیان این جلسه را اداره می‌کنند.

مرحله سوم جشنواره تلاوت های مجلسی+صوت و عکس

درپایان تلاوت های این جلسه ارائه خواهد شد.

تلاوت علیرضا مهدیزاده

کد

دریافت

تلاوت مرتضی یادگاری

کد

دریافت

تلاوت عباس حسنی

کد

دریافت

تلاوت محمدجواد جاوری

کد

دریافت

تلاوت مصطفی یادگاری

کد

دریافت

تلاوت داوود جعفری

کد

دریافت

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۸ - ۱۴:۵۵
0
0
احسنت به این لبخندهای زیبا
captcha