جذب مردم به قرآن در فضای کنونی؛ نیازمند یارگیری نفر به نفر است
کد خبر: 3518519
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
طلایی عنوان کرد:

جذب مردم به قرآن در فضای کنونی؛ نیازمند یارگیری نفر به نفر است

فعالیت‌های قرآنی: رییس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور، با طرح پیشنهادی کاربردی براساس اقتضائات جامعه کنونی برای جذب مخاطبان به فضای فعالیت‌های قرآنی، ابراز کرد: باید مانند سال‌های پیش از انقلاب به یارگیری نفر به نفر بپردازیم که در این عرصه هر کسی می‌تواند با همراه کردن حتی یک نفر به تعالی امور قرآنی کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرتضی طلایی، رییس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور امروز، هفتم مردادماه در یازدهمین جلسه هم‌اندیشی مدیران عامل مؤسسات قرآنی در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه برای جذابیت قرآن باید سه هدف را دنبال کرد، ادامه داد: نخستین مورد این است که باید راهبردمان این باشد که مخاطبان مؤسسات قرآنی، قرآنی بیندیشند.
شاخص‌های حوزه اعتقادات، کمتر مورد توجه قرار گرفته است
وی، دومین عامل را قرآنی سخن گفتن دانست و با اشاره به اینکه جامعه ما، شاخصه‌های جامعه اخلاق‌مدار را ندارد؛ گفت: در واقع همانطور که نسبت سلامت جسمانی را در جوامع، با شاخصه‌هایی می‌سنجند تا رشد، رکود و کندشدن روند آن را برآورد کنند و از نتایج حاصله، ضریب سلامت و در نهایت متوسط عمر را بدست آورند، حوزه اخلاقیات و اعتقادات جامعه هم حائز شاخصه‌های است که کمتر مورد توجه و سنجش واقع می‌شود.
طلایی با بیان اینکه ما در جامعه تنها به دنبال آمار دادن هستیم، اظهار کرد: عامل سنجش مدیریت از رأس تا ذیل سازمان‌های ما ارائه عدد و رقم است، به عنوان نمونه چه تعداد اعتکاف، با چه تعداد معتکف برگزار شد؛ اما هیچگاه به دنبال نتایج حاصل از برگزاری این گونه مراسمات مذهبی نیستیم.
نیازمند جاری‌شدن عمل به قرآن در متن جامعه هستیم
طلایی تأکید کرد: هدف سوم این است که باید عمل به قرآن کریم در متن جامعه ساری و جاری شود، لذا در پرتو اجرای این سه عامل کلیدی، عاملان به آن همچون خورشید، در شعاعی که دیده می‌شوند، اشعه‌های عمل به قرآن‌شان در جامعه تسّری یافته و الگوی عمل قرار می‌گیرند.
رییس پلیس سابق تهران با طرح پیشنهادی کاربردی، ادامه داد: باید مانند سال‌های پیش از انقلاب به یارگیری نفر به نفر بپردازیم که در این عرصه هر کسی می‌تواند با همراه کردن حتی یک نفر به تعالی امور قرآنی کمک می‌کند.
وی ضمن تأکید بر این مطلب که علم و پرچم قرآن به دست ماست، ابراز کرد: بنابراین باید برای دستیابی به آن هدف‌گذاری کنیم و در صورتی که آموزش می‌دهیم، برای رسیدن به نتایج عملی آن نیز به دنبال رفتار و منش مردم برویم.
عمل به قرآن سرلوحه کار نباشد، به نتیجه نمی‌رسیم 
طلایی بیان کرد: شاید روزی برسد که همه در جامعه ما قاری و حافظ قرآن کریم بشوند، اما در صورتی که عمل به قرآن سرلوحه کار ما نباشد، به نتیجه نمی‌رسیم؛ همانطور که در عربستان این بعد را تقویت کردند، ولی جامعه آنها به نتیجه‌ عملی قرآنی نرسیده است.
وی با تبیین تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت توجه به رشد کمی در مسیر قرآنی کشور، عنوان کرد: از نگاه من، فرض رهبری بر آن است که شاخص کمّی را بیان کنند، زیرا مدیران عامل قرآنی خودشان به عمل قرآنی عنایت دارند.
نماینده سومین دوره و نایب رییس چهارمین دوره شورای شهر تهران با بیان اینکه پدیده‌های ما به مسأله و مسائل ما به بحران تبدیل شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال در محور سبک زندگی که در شمار تأکیدات رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد، با مشکلاتی چون افزایش آمار روزافزون طلاق و نیز ازدیاد جمعیت حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد روبرو هستیم.
وی، مدیران عامل مؤسسات قرآنی را در خط مقدم قرآنی ارزیابی و تصریح کرد: در هیچ جای دیگری خبری نیست، کار قرآن به دست شماست، اولین‌های جبهه قرآن خودتان هستید، هر چه به سطوح بالاتر مدیریتی می‌رویم از خط مقدم دور می‌شویم، لذا خدمت به قرآن برای اصلاح جامعه هدف ما است.

captcha