گم شدن بازی‌های بازی‌ساز در میان دغدغه‌های بنیاد
کد خبر: 3518723
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

گم شدن بازی‌های بازی‌ساز در میان دغدغه‌های بنیاد

گروه فضای مجازی: یک بازی‌ساز که سال‌ها در عرصه گیم فعالیت‌های موفقیت‌آمیزی داشته است، نامه‌ای را در اعتراض به عملکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ایکنا ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یک بازی‌ساز که سال‌ها در عرصه گیم فعالیت‌های موفقیت‌آمیزی داشته است، نامه‌ای را در اعتراض به عملکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ایکنا ارسال کرده است و خبرگزاری نیز نامه را بدون هیچ گونه تغییری در اختیار مخاطبان قرار داده است. متن نامه به شرح ذیل است:

با سلام و احترام
خدمت خبرگزاری محترم بین المللی قرآن(ایکنا)
اینجانب شهاب میرزایی، نویسنده، کارگردان، طراح و مدیر پروژه و تهیه‌کننده بازی‌های رایانه‌ای بومی از سال 1381 تاکنون در حوزه رسانه‌های دیجیتال کشور فعالیت می‌کنم و از سال 1387 وارد حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای شده‌ام. اینجانب تاکنون آثار بومی فاخری را در راستای فرمایشات و تأکیدهای مقام معظم رهبری با محتوای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم ساخته‌ام و مفتخر به کسب مقام و عنوان بهترین بازی خانواده ایران از جشنواره ملّی رسانه‌های خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، کسب مقام از جشنواره ملّی رسانه‌های سلامت وزارت بهداشت و نامزد عنوان بهترین بازی بزرگ (فنی) از جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال گردیده‌ام.

هرساله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها متولی گیم ایران جشنواره‌ای را با موضوع «ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان» برگزار می‌کند که بنده با توجه به ملی بودن نام این جشنواره در چهارمین جشنواره آن بنیاد با اثر بومی و فاخر «در جستجوی خوشبختی» شرکت کردم این اثر که دارای مجوز ساخت آن بنیاد نیز می‌باشد و با محتوای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، سراسر پیام اخلاقی آموزنده برای مخاطب به همراه دارد.

دو روز مانده به برگزاری اختتامیه آن جشنواره از روابط عمومی آن بنیاد با بنده تماس گرفته شد (آقای کافی - ساعت 8 شب) که شما جزو منتخبین جشنواره هستید و باید تشریف بیاورید ضمنا کارت ملی هم همراه‌تان باشد و مهمانان‌تان را هم دعوت کنید، پس از حضور بنده در اختتامیه آن جشنواره نه تنها اثر فاخر «در جستجوی خوشبختی» که با موضوع جشنواره و مقابله با تهاجم فرهنگی ساخته شده بود برگزیده نشد بلکه در بین کاندیدهای آن جشنواره نیز نبود! حتی در بخش بازی‌هایی که موسیقی آن ایرانی بودند نیز نامی از این بازی آورده نشد، و به جای آن از اثر «dead agust» که مغایر با فرمایشات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون همان جشنواره و تأکیدات مقام معظم رهبری بر تهاجم فرهنگی بود، آن بازی با زبانی غیر فارسی، موضوعی غیر موضوع جشنواره و فاقد هرگونه مجوزی بود (لازم به ذکر است از نظر بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای آثاری که فاقد پروانه ساخت باشند، اصلا بازی ایرانی به حساب نمی‌آیند)، در بخش موسیقی – هنری و ... تقدیر گردید و شایسته کسب غزال زرین بهترین بازی گردید. (بنده که تحقیق کردم در مجله منتشر شده از همان بنیاد نام آن بازی حتی در لیست عناوین شرکت‌کننده در جشنواره نیز وجود نداشت).

لازم به ذکر است در آن جشنواره از بازی‌نامه ساخته نشده «شهر بختک‌ها» و بازی «خروس جنگی» که کاری از آقایان بهفر راد (معاونت سابق آموزش و پژوهش بنیاد ملّی بازی‌ها، دبیر و داور اولین جشنواره بنیاد)، مهرداد آشتیانی(معاون بخش حمایت بنیاد و دبیر همین جشنواره)، آقای متین ایزدی(مدیر محتوای چندرسانه‌ای بنیاد و دبیر پنجمین و ششمین جشنواره آن بنیاد ) تقدیر گردید، اما هیچگونه نامی از اثر «در جستجوی خوشبختی» برده نشد!



بنده فردای همان روز با بخش جشنواره تماس گرفتم و پس از اعتراضی که کردم، مسئول مربوطه اینطور جواب داد: که در همه جشنواره‌ها حرف و حدیث بسیار است و داوری ها کاملا عادلانه بوده است! وقتی تقاضا کردم با دبیر جشنواره آقای آشتیانی صحبت کنم، گفتند آقای دکتر آشتیانی، در جلسه هستند که چند بار دیگر هم که تماس گرفتم ایشان باز هم در جلسه بودند.

چند ماه پیش یکی از همکاران به بنده اطلاع داد که در مجله منتشر شده از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص جشنواره برگزار شده، عنوان شده است که بازی شما «در جستجوی خوشبختی»(که تمام موارد تأکید شده فرهنگی را در خود دارد) با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده است!!



همین موجب گردید همکاران بنده به گمان اینکه بنده حمایتی دریافت کرده‌ام و به ایشان نگفته‌ام تیم را ترک کنند و باعث شد تیم مستقلی که با بودجه شخصی در این عرصه فعالیت می‌کرد، از هم بپاشد.

لازم به ذکر است، آقای مهرداد آشتیانی مسئول بخش حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در زمانی که دبیر چهارمین جشنواره بودند به خوبی اطلاع داشته‌اند که چه آثاری با حمایت آن بنیاد ساخته شده است!



بنده طی نامه‌ای به مدیرعامل آن بنیاد (آقای کریمی قدوسی) موارد را به اطلاع ایشان رساندم، اما متأسفانه تاکنون هیچگونه جوابی به بنده داده نشده و نامه بنده بلاتکلیف مانده است. ضمنا هر بار که خواستم آقای کریمی قدوسی مدیر حوزه‌ای که بنده از فعالان آن هستم را ملاقات نمایم، دفترشان یا گفته‌اند ایشان وقت ندارد و یا گفته‌اند مسافرتند ایشان.

اینجانب طی این نامه اعلام می‌نمایم، کلیه آثار بنده کاملا مستقل و با بودجه شخصی ساخته شده است و تاکنون نخواسته‌ام با حتی یک ریال از حمایت دولتی و بودجه عمومی و بیت‌المال آثارم را بسازم؛ چراکه هستند کودکانی که از شدت فقر تمام دوران کودکی خود را کار می‌کنند و مجال تحصیل ندارند چه برسد به بازی آن‌هم از نوع رایانه‌ای.

بنده در ارتباط با وامی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رسانه‌ها اعلام کرد که به همه بازی‌سازان (حتی بازی‌سازانی که یک اثر حتی در دست ساخت دارند) داده می‌شود و با توجه به شرایط مبلغ بیست میلیارد ریالی! درخواست مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات وام (قابل بازگشت) برای ساخت دو اثر فرهنگی فاخر که محتوای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دارند(هر کدام 15 میلیون) را ارائه دادم که  این نامه نیز بلاتکلیف مانده است و جوابی به آن داده نشده است. (درضمن آن کوتاهی باعث نگردید پروژه زمین بخورد و با یاری خداوند متعال ساخت این آثار با بودجه شخصی به پایان رسید و در دست انتشار قرار دارند).



در پایان، بنده به عنوان یک ایرانی و فعال در حوزه فرهنگ و بازی‌های رایانه‌ای کشور از خبرگزاری محترم ایکنا تقاضا دارم تحقیق نماید و خبر آن را منتشر نماید که مسبب اینگونه ناعدالتی‌ها در جشنواره‌های آن بنیاد چه کسی و یا کسانی هستند؟ و اینگونه حمایت‌ها و وام‌های بعضا میلیاردی که به نام بنده و امثال بنده تمام می‌شود به چه کسانی اختصاص یافته است و آن را دریافت کرده‌اند؟
 
همچنین مقامات بلند پایه محترم فرهنگی و رسانه‌ای کشور که بعضا اعضای محترم هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هستند، که به دلیل تخصصی بودن حوزه گیم اطلاعی از جزئیات عملکرد مسئولان آن بنیاد ندارند را مطلع نماید؛ چراکه هرگونه سوءعملکرد و ناعدالتی مسئولان آن بنیاد باعث خواهد شد به نام آن مقامات و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام شود، زیرا عملکردی(چه عمد و غیر عمد) که از سوی یک نهاد ملی باعث دلسرد کردن و منزوی کردن فعالان فرهنگی متعهد بر فرهنگ و ارزش‌ها که با بودجه شخصی و کاملا مستقل فعالیت می‌کنند شود، نه تنها حمایت از کار و تولید ملّی و پیشرفت فرهنگ نیست، بلکه راهی برای نفوذ فرهنگی دشمن باز خواهد کرد و در نهایت به کام دشمنان فرهنگ و انقلاب تمام خواهد شد و بس.
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۱۰:۳۱
1
1
واقعا شوک شدم
ادم نمیدونه به این مسولین چی باید گفت


هرچه بگندد نمک اش میزنند - وااااااااای به روزی که بگندد نمک
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۱۶:۳۹
2
1
شما بازی هات فاخره؟
اصلا معنی فاخر رو می دونی یعنی چی؟
علیرضا
|
United States of America
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۱۶:۴۹
2
1
با سلام خدمت آقای میرزایی اگر نظر هارو میخونید:
اولا جوایز بازی ها توی هر بخش جدا داده میشد. بازی انقراض تنها بازی اشاره و کلیک جشنواره بود پس جایی برای جایزه گرفتن بازی شما نبوده.
۲-بازی آگوست مرده (انقراض) کار یک گروه ایرانیه که بازی خوب شبان رو تو کارنامشون دارن. و نمیشه گفت چون تیپ آدماش غربی هست ترویج فرهنگ و ... هست. فقط داشت برای بازار بین المللی ساخته میشد.
۳- تیم خود ما در بخش موبایل بازی فرستاده بود. یک نکته رو من از دوستانی که تجربه دارن شنیدم و یاد گرفتم. اونم اینکه به همه شرکت کننده ها بلا استثنا میگن که بازیتون برنده شده و حتما بیاید و از این حرفا. اونم نه فقط تو این جشنواره بلکه همه جشنواره های این چنینی و این کار برای اینه که جمعیت حاضر رو افزایش بدن. نمونش به تیم خود ما هم گفته بودن اما حتی کاندید هم نشده بودیم تو هیچ بخشی.
بقیه موارد (حمایت و دزدی اثر) رو من نمیتونم قضاوت کنم ولی برای شما هم نیازه که مدارکی در این زمینه ارائه بدید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۰۷:۴۴
0
3
من بعدا از خواندن این خبر سوال که کردم گفتند بنیاد ملی بازیهای رایانه ای اعلام کرده بوده بازی انقراض تنها شرکت کننده در بخش بازیهای اشاره و کلیک بوده اما آقای میرزایی میگه بازیشون در همون بخش شرکت کرده بوده که انقراض هم بوده . در تصاویر که نگاه میکردم دیدم بازی ایشون در لیست شرکت کننده ها بوده و ظاهرا اشاره و کلیک هستش خب جای سوال هست یا ایشان داره دروغ میگه یا اینکه بنیاد ملی بازیهای رایانه ای داره دروغ میگه اما اگر تصاویر درست باشن این بازی ایشان بوده که شرکت کرده است و اسمی از بازی انقراض برده نشده!

پس ظاهرا دست اندرکارا شیطونی به خرج دادن و حق این آقا رو هاپولی کردن و یه طوری جلوه دادن که اصلا این بازی در بین شرکت کننده ها نبوده تا راحتتر بتونن کارشون رو انجام بدن.

امیدوارم هرکدام از بازیسازان کشور که حقشان مثل این دوستمون ضایع شده بتوانند حقشان را از مسئولین بگیرند
Shirin
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۰۹:۲۳
1
2
این عکسا همش ساختگی و دروغه من خودم دعوت شده بودم و یادمه بازی اگوست مرده درجشنواره و بین برندگان بود. خوبه بدونی این افرادی که اسم بردی بچه های استدیو بازیسازی مدریک و از پاکترین و دوسداشتنی ترین بازیسازان ایران هستن که تاحالا دیدم و اینجور وصله های مزخرفتون بهشون نمیچسبه و نخاهد چسبید

درضمن انقدرم نگو فااااخر فااااخر اگه فاخر بود ازش اسمی میاوردن
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۱۵:۲۲
1
1
بعضیا میگن این مدارک دروغه بعضیا میگن راسته. معلوم نیست کی راست میگه

اما اگه واقعا ادعای این اقای بازی ساز حقیقت داشته باشه باید جایزه و مقام رو از متخلفان بگیرن و به حق بدهند

البته هرجای دنیا اینطوره شاید ایران توی این زمینه متفاوت باشه
captcha