توصیه امام صادق(ع) برای امتحان شیعیان
کد خبر: 3519200
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
حجت‌الاسلام اسلم رضوی تبیین کرد؛

توصیه امام صادق(ع) برای امتحان شیعیان

گروه بین‌الملل: حجت‌الاسلام والمسلمین اسلم رضوی، روحانی هندی طی مراسمی در شهر «پونا»ی این کشور گفت: امام صادق(ع) در خصوص شیعیان توصیه ویژه‌ای داشته و فرمودند آن‌ها را در سه وقت امتحان کنید.

توصیه امام صادق(ع) برای امتحان شیعیان
حجت‌الاسلام اسلم رضوی در حال سخنرانی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هند، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امام صادق(ع) با همکاری خانه فرهنگ ایران در بمبئی در شهر «پونا»ی هند برگزار شد.
در گزارش ارسالی خانه فرهنگ برای ایکنا آمده است: این مراسم به دعوت اتحادیه انجمن اسلامی شهر پونا و باحمایت خانه فرهنگ ایران در بمبئی در محل این انجمن با مدیحه‌سرایی ذاکر اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین اسلم رضوی، خطیب و روحانی هندی برگزار شد.
حجت‌الاسلام اسلم در این مراسم که با حضور دانشجویان متدین و عاشقان اهل بیت(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در زمان امام صادق(ع) فرصت و شرایط مساعدی پیش آمد تا آن حضرت بتواند در سطح وسیع به انقلاب فرهنگی بپردازد و با تشریح فرهنگ غنی و پُر مایه اسلام، بر گسترش این دین آسمانی بیفزاید.
وی افزود: امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب جعفری حوزه علمیه اسلامی در سطح عمیق و وسیع تشكیل داده و علوم اسلامی را تدریس می‌کرد. در این حوزه، 4 هزار نفر به فراگیری علوم آل محمد(ص) پرداختند.
شیعیان را در سه وقت امتحان کنید
این مبلغ شیعه با تشریح احادیثی از امام صادق(ع) نکاتی را یادآور شد و درمورد یکی از احادیث گفت: آن حضرت در خصوص شیعیان توصیه ویژه‌ای داشته است و فرمود که آنها را در سه (وقت) امتحان کنید؛ در وقت نماز که چگونه بر آن محافظت می‌کنند، در امانتداری اسرار که چگونه آن را حفظ می‌کنند و در اموالشان که چگونه با آن با برادران خویش همدردی می‌کنند.
وی افزود: باید دقت کرد که افراد ممکن است در بعضی از عبادات مثل نماز و دعا نمره قابل قبولی بگیرند؛ اما در امانت‌داری و حفاظت از اسرار دیگران نقص داشته باشند. این افراد قطعا بدانند که در شیعه‌بودن آنان نقص است؛ زیرا شیعیان مانند امامان خود اهل امانت‌‌داری و کتمان سر هستند.
مراسم شهر پونا با عزاداری و مرثیه‌سرایی طباطبایی، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) پایان یافت.

captcha