تدارک ۷۱۷ برنامه متنوع فرهنگی برای اوقات فراغت شهروندان تبریزی
کد خبر: 3519265
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

تدارک ۷۱۷ برنامه متنوع فرهنگی برای اوقات فراغت شهروندان تبریزی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: ۷۱۷ برنامه‌ در قالب جشنواره تابستانی محلات تبريز برای عموم شهروندان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از شهرداری تبریز حجت‌الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: ۷۱۷ برنامه‌ در قالب جشنواره تابستاني محلات تبريز براي عموم شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی، اظهار کرد: حوزه فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرداری تبریز به عنوان متولی برنامه‌های فرهنگ عمومی شهر، برای پاسخ به مطالبات شهروندان، برنامه‌ریزی‌های فراوانی را با استفاده از نظر کارشناسان و نظر سنجی از شهروندان تبریز به عمل آورده است.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: ۱۲۷برنامه آئینی و مذهبی، ۹۰ برنامه نشاط اجتماعی، ۳۶۰ برنامه گردشگری،۱۴۰ برنامه سلامت و امور اجتماعی، ۱۲۰ دوره اموزشی  در طرح اوقات فراغت امسال  توسط شهرداری تبریز اجرایی می‌شوند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به گستردگی برنامه‌های تابستانی این معاونت، در قالب جشنواره محلات  تصریح کرد: برای تحقق برنامه‌های مورد نظر، علاوه بر فرهنگسراها و خانه‌های سلامت از ظرفیت‌های موجود در محلات، از قبیل اماکن ورزشی، فرهنگی و عمومی موجود در محله‌های سطح شهر و ۲۴ مسجد شبانه روزی  استفاده می‌شود  تا شاهد توسعه هر چه بیشتر فرهنگ عمومی و آموزش‌های شهروندی باشیم.

وی با بیان این که رویکرد این معاونت تقویت فرهنگ عمومی، ایجاد نشاط معنوی، الگوی تفریح سالم و آموزش فراگیر شهروندان درحوزه شهروندی و شهرنشینی است، تاکید کرد: نگرش شهرداری به موضوع اوقات فراغت، متفاوت از سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی است. این رویکرد، بدون این که محدود به جوانان و نوجوانان باشد، آحاد مختلف طبقات فرهنگی و اجتماعی شهروندان را در بر می‌گیرد.

captcha