آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه صنعتی سیرجان
کد خبر: 3519348
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵

آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه صنعتی سیرجان

گروه اندیشه: طی مراسمی دیروز دوشنبه، 11 مرداد چهارمین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه صنعتی سیرجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان محمدباقر رهنما، رئیس دانشگاه صنعتی سیرجان در این مراسم گفت: با بررسی‌هایی که از طرف دفتر نظارت ارزیابی نهاد رهبری در سال‌های گذشته انجام شده، دانشگاه صنعتی سیرجان مقام اول استان کرمان و برتر کشور را در نحوه برگزاری طرح ضیافت اندیشه کسب کرده است.
وی افزود: همدلی بین اساتید و همکاران در همه زمینه‌ها امور را به خوبی به پیش می‌برد و در این طرح نشست‌های فرهنگی و نشست با مستمندان و فقرا و کمک به آنان را داریم.
حجت‌الاسلام حسین حیدری، امام جمعه موقت سیرجان نیز در سخنانی رویکرد مذهبی و اشاعه ارزش‌های اسلامی در دانشگاه‌ها را خروجی اینگونه طرح‌ها عنوان کرد و گفت: اگر در ورودی و خروجی دانشجویان در هر مرکز دانشگاهی توجه شود، باید خروجی دانشگاه‌ها انسان‌هایی متدین و متخصص باشند تا در پیشگاه خداوند پاسخگو و روسفید باشیم.
حجت‌الاسلام ابوالفضل کارگر ابرقویی، مسئول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی سیرجان نیز گفت: چهارمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید در این دانشگاه به مدت چهار روز از 10 تا 3 مرداد‌ماه جاری ادامه دارد.
وی افزود: این دوره با رویکرد معرفت و دانش‌افزایی با موضوع اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی و با حضور میراحمدی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و همچنین حضور 25 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی سیرجان با ابراز امیدواری و ضرورت افزایش اعتبارات در این حوزه برای انسجام و پیگیری بهتر گفت: نشست‌های هم‌اندیشی و کارگاه‌های تخصصی با موضوع آمریکاشناسی و نحوه شکل‌گیری انقلاب اسلامی، نقد فیلم‌های ماهواره‌ای، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده آنان، زیارت بقعه مبارکه امامزاده علی، برگزاری مسابقات ورزشی و اردوی خانوادگی، مسابقات کتابخوانی و طرح ایتام و اکرام از برنامه‌های طرح ضیافت نور خواهد بود.
وی اهداف این طرح را عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای ارتقای معرفت دینی در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده با جدیت بیشتر و برنامه‌ریزی مدون روند رو به رشدی داشته باشیم.
captcha