یادی از شهید منا در جلسه قرآن «سعید پرویزی»/ تلاوت قاریان ممتاز گنبدی و بابلی + صوت و عکس
کد خبر: 3520072
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

یادی از شهید منا در جلسه قرآن «سعید پرویزی»/ تلاوت قاریان ممتاز گنبدی و بابلی + صوت و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه قرآن «سعید پرویزی»، قاری ممتاز کشورمان شب گذشته، سیزدهم مردادماه، در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد.

یادی از شهید حاجی حسنی/تلاوت قاریان ممتاز و گنبدی و بابلی+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن «سعید پرویزی»، قاری ممتاز، شب گذشته، سیزدهم مردادماه با حضور قاریان ممتاز و مهمانانی از گنبد کاووس و بابل از ساعت 18 در مسجد حضرت زینب(س) واقع در میدان صادقیه، بلوار فردوس غربی، خیابان ورزی شمالی برگزار شد.

در ابتدا، اعضای بزرگسال جلسه به تلاوت ترتیل پرداختند. سپس، یکی از اعضای جلسه، تلاوت تقلیدی از سوره حج را به سبک استاد مصطفی اسماعیل ارائه کرد و پرویزی، نکاتی درباره صوت و لحن به وی متذکر شد. از جمله نکاتی که پرویزی به آن اشاره کرد، خارج خواندن بود و گفت: خارج خواندن، یک اشکال بزرگ در صوت و لحن است و نشان‌دهنده این است که گوش، ضعیف است. وی همچنین به نامفهوم خواندن این قاری اشاره کرد. سپس وی تمرین بازیگران تئاتر برای نرم شدن فک‌ها را آموزش داد که بسیار موثر است.

با رسیدن مهمانان گنبدی و بابلی و قاریان ممتاز، پرویزی بیان کرد: به دلیل اینکه، نیم ساعت مانده به اذان مغرب در این مسجد، سالمندان می‌آیند و بخاطر سیستم صوت، اذیت شده و گوششان درد می‌گیرد، ابتدا، کسانی که صوت‌های مصری و قوی دارند، تلاوت کنند و در پایان قاریان نوجوان به تلاوت بپردازند.

این قاری ممتاز در ادامه بیان کرد: جلسه قرآن دو وجه دارد، یکی اینکه قاریان خوشخوان می‌آیند برای تلاوت و یکی اینکه قاریان مبتدی برای حسابرسی و برنامه گرفتن می‌آیند و اداره کردن این دو بسیار مشکل است.

در ادامه محمدحسین ختایی، سوره ق را به تقلید از مصطفی اسماعیل تلاوت کرد که مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. همچنین، پرویزی، نفس به نفس، پردازش‌های صوتی مصطفی اسماعیل را با این قاری نوجوان تمرین کرد.

یادی از شهید حاجی حسنی/تلاوت قاریان ممتاز و گنبدی و بابلی+صوت و عکس

مسعود وادی‌پور، قاری ممتاز از دیگر قاریان این جلسه بود که مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت که پس از تلاوت وی، سعید پرویزی، جلسه قرآن سه‌شنبه‌های وادی‌پور را به حاضران معرفی کرد.

سپس یکی از مهمانان بابلی حاضر در جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. سعید پرویزی، قبل از تلاوت قاری بابلی، از آشنایی خود با قاریان بابل پرده برداشت و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان، همراه خانواده به بابل سفر کرده بودیم و عکسی گرفتم و در شبکه مجازی اینستاگرام گذاشتم. همان روز عزیزان بابلی با من تماس گرفتند و محافل با شکوهی برگزار شد و حتی کارگاه و کلاس‌های آموزشی متعدد در آن چند روز تعطیلی برگزار کردند.

در ادامه حبیب صداقت و وحید خزایی از قاریان ممتاز کشوری، به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند و مورد تشویق پرویزی و حاضرین در جلسه قرار گرفتند.

یادی از شهید حاجی حسنی/تلاوت قاریان ممتاز و گنبدی و بابلی+صوت و عکس

سپس یکی از قاریان گنبد به تلاوت آیاتی از قرآن کریم به سبک استاد شحات انور پرداخت که پرویزی ضمن تشویق این قاری جوان، نکاتی را به وی متذکر شد و یادی از شهید محسن حاجی حسنی کرد و گفت: برای شحات خواندن، یک صدای پخته و قوی لازم است. شهید حاجی حسنی، مدت زیادی مصطفی می‌خواند و نوارهای مصطفی را تقلید می‌کرد و با تسلط کامل به سراغ شحات خواندن رفت.

یادی از شهید حاجی حسنی/تلاوت قاریان ممتاز و گنبدی و بابلی+صوت و عکس

همچنین، سعید پرویزی در خلال تلاوت‌ها به بیان نکات تفسیری می‌پرداخت. اهمیت استعاذه در اول تلاوت از جمله نکاتی بود که پرویزی به آن اشاره کرد.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن سعید پرویزی، چهارشنبه ها(نیمه اول سال، دو ساعت قبل از اذان مغرب و نیمه دوم سال، بعد از اذان مغرب) در مسجد حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

در ادامه تلاوت‌های این جلسه ارائه می‌شود.

تلاوت حبیب صداقت

کد

دریافت

تلاوت وحید خزایی

کد

دریافت

تلاوت مسعود وادی‌پور

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha