اگر اقتصاد، مقاومتی نشود، کشور در دست بیگانه خواهد افتاد
کد خبر: 3520232
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اگر اقتصاد، مقاومتی نشود، کشور در دست بیگانه خواهد افتاد

گروه سیاسی:خطیب جمعه شهرکرد گفت: اگر اقتصاد ما اقتصاد مقاومتی نشود چرخ اقتصاد به دست بیگانه خواهد چرخید و اگر بنا باشد چرخ اقتصاد کشور به دست بیگانه بچرخد آن زمان کشور در دست بیگانه خواهد افتاد و دیگر انقلاب، اسلام و مردم در اداره کشور تصمیم‌گیر نخواهند بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری،حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 15 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نسبت به مسئله مذاکرات، برجام، رفت و آمدها، تجار خارجی، کالای قاچاق، اشرافی‌گری، ضرورت حاکمیت عدالت در جامعه، رفع مشکلات معیشتی مردم، احیاء کارخانه‌جات و واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و ضرورت توجه مسئله اقتصاد مقاومتی با حساسیت و دغدغه به مراتب بیشتری سخنان بسیار مهم و راهگشایی بیان فرمودند.
امام جمعه شهرکرد با طرح این سوال که چرا مقام معظم رهبری نسبت به این مسائل حساسیت ویژه‌‌ای دارند تصریح کرد: زیرا مقام معظم رهبری نسبت به این مسائل احساس خطر می‌کنند چرا که اگر اقتصاد ما اقتصاد مقاومتی نشود چرخ اقتصاد به دست بیگانه خواهد چرخید و اگر بنا باشد چرخ اقتصاد کشور به دست بیگانه بچرخد آن زمان کشور در دست بیگانه خواهد افتاد و دیگر انقلاب، اسلام و مردم در اداره کشور تصمیم گیر نخواهند بود.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: خاصیت و ماهیت جمهوری اسلامی به آن است که فرهنگ اسلام و سبک زندگی اسلامی بر جامعه حاکم باشد حال اگر بنا باشد در مسائل فرهنگی نیز درست کار نکنیم و فرهنگ اسلام را مورد توجه جدی قرار ندهیم و خدای نخواسته فرهنگ بیگانه بر کشور حاکم شود، جمهوری اسلامی دیگر چه خاصیتی خواهد داشت؟
حجت الاسلام  نکونام با تاکید بر این که در مذاکرات اخیر چهره خبیث و شیطنت‌آمیز دشمنان به خصوص آمریکا آشکار شد، تصریح کرد: در این مذاکرات اخیر بدعهدی و دشمنی آشکار آمریکایی‌ها برای همگان آشکار شد و علی‌القاعده همه باید این مسئله و واقعیت مهم را فهمیده باشند مگر آن که بعضی‌ها همین اکنون هم باز نخواهند این واقعیت مثل روز روشن و چهره خبیث آمریکا را ببینند و همچنان تلاش کنند که دشمن را بزک و او را مهربان و دوست جلوه بدهند.
امام جمعه شهرکرد در ادامه با تاکید بر این که دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران آمریکا است، تصریح کرد: کنار آمدن و همراهی کردن با آمریکا با هدف مقابله با جنگ افروزی‌های کشورهایی همچون عربستان و بحرین که از هم‌پیمانان آمریکا در منطقه هستند، نابخردانه است.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: درست است که امروز عربستان و بحرین نابخردانه در منطقه جنگ افروزی و دشمنی می‌‌کند اما این‌ها همه ابزار دست آمریکا هستند تا به وسیله آن‌ها بتوانند جهان اسلام و کشورهای مسلمان را به جان هم بیندازند و به هدف شوم خودشان که از بین بردن اسلام و ارزش‌های اسلامی است برسند.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: خطر بزرگی که امروز نظام جمهوری با آن مواجه است آن است بعضی‌ها آگاهانه و یا ناآگاهانه  به آسانی قد علم کرده‌اند و می‌خواهند انقلاب و اسلام را دو دستی تقدیم دشمن و آمریکایی‌ها کنند که در این میان برخی‌ها قطعا آگاهانه و برخی نیز از سر غفلت و ناآگاهی دست به چنین اقدامی زده‌اند و به همین دلیل جا دارد که مقام معظم رهبری نسبت به مذاکرات و بدعهدی‌های آمریکا در عمل به تعهدات خودشان در برجام حساس و نگران باشند.
حجت الاسلام نکونام با انتقاد از ملاحظه‌گری و عدم موضع‌گیری قاطع، صریح و شفاف برخی از مسئولان نسبت به بدعهدی های آمریکایی ها در مذاکرات اخیر، تاکید کرد: علیرغم این که بدعهدی و دشمنی صریح آمریکایی‌ها در مذاکرات اخیر برای همگان آشکار و همه چیز برای همگان روشن است اما رییس جمهور در گفتگوی تلوزیونی اخیر خودش با مردم هنوز حاضر نیست، نسبت به بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات موضع گیری صریح و شفاف بگیرید و متاسفانه همچنان با ملاحظه سخن می گوید.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که مسئولان حقایق و واقعیت روز جامعه و کشور را به مردم بگویند، تاکید کرد: چرا ما با مردم صریح و شفاف نباشیم و چرا واقعیت‌ها را درست آن گونه که هست برای مردم نگوییم؟ مردم  در صحنه هستند و مردم رای دادند و انتخاب کردند و همین مردم حامی خواهند بود؛ چرا باید از این مردم روی برگردانیم و واقعیت‌ها و حقایق مذاکرات را به خاطر این که مبادا آمریکا خم به ابرو بیارد به مردم نگوییم.
حجت الاسلام نکونام جمهوری اسلامی ایران را امانتی در دست مردم و رهبری دانست و تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران در این مقطع از  تاریخ امانتی عظیم در دست ما است و باید از این امانت بزرگ حفاظت و صیانت کرد که لازمه حفاظت از انقلاب بیداری، حساسیت و دغدغه‌مندی افکار عمومی نسبت به شرایط موجود انقلاب است.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: به برکت حضور مردم در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب و پیوند عمیق ملت با ولایت و همچنین درایت و تدبیر مقام معظم رهبری دشمن تا کنون راه به جایی نبرده و نخواهد برد اما همچنان افکار عمومی باید هوشیار و بیدار باشد.
حجت الاسلام نکونام در ادامه برگزاری بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان را یادآور شد و گفت: در این جلسات مطالب بسیار اساسی مهم اعم از انقلاب و انقلابی‌گری و سبک زندگی اسلامی که امروز همه به آن نیازمند هستیم و دشمن تلاش می‌کنند که آن را از ما بگیرد در این جلسات و نشست‌ها مطرح می‌شود که باید تلاش کرد این ها  به یک گفتمان  و  فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.
امام جمعه شهرکرد محوریت موضوع امسال برنامه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی را جوانان دانست و گفت: برنامه امسال برای جوانان و با موضوع جوان و سبک زندگی اسلامی است که در تمام این  جلسات درپی آن هستیم که جوان مورد توجه قرار بگیرد و به دولتمردان توجه داده شود که باید به مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان توجه ویژه صورت بگیرد و جمع‌های خودجوش جوانان در عرصه‌های اقتصادی و نوآوری مورد حمایت و پشتیبانی قرارگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به 17 مرداد شهادت مظلومانه محمود صارمی به دست طالبان افغانستان و روز خبرنگار نیز اشاره کرد و گفت: خبرنگاران رسالتی عظیم بر دوش دارند که اگر بخواهند این رسالت به خوبی انجام شود لازمه‌اش آن است که خبرنگاران با صداقت، صلابت و امانت به کار و شغل خودشان نگاه کنند و مسئولان نیز با صحت و سلامت اخبار و اطلاعات را جهت انعکاس به افکار عمومی در اختیار خبرنگاران قرار بدهند.
حجت الاسلام نکونام تاکید کرد: اگر این صداقت، صلابت و صحت و سلامت از ناحیه خبرنگاران و مسئولان به درستی رعایت شود، اطلاعات و تغذیه سالم به جامعه تزریق خواهد شد و قطعا افکار عمومی سود خواهند برد.
امام جمعه شهرکرد همچنین به 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این مجموعه مفید و موثر به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با هدف رشد دادن جهادی علم و دانش، حاکم کردن روحیه جهادی بر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، حاکم کردن روحیه جهادی در فن آوری  و به صحنه آوردن علم و کاربردی کردن علم در عرصه‌های زندگی مردم با فکر و عمل جهادی شکل گرفته است.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این که جهاددانشگاهی باید رابطه عمیق میان کار، عمل و علم ایجاد کند تصریح کرد: حاکم کردن سبک و روحیه جهادی در همه أمور زندگی و جامعه و ایجاد رابطه عمیق میان دانشگاه و همه عرصه‌های جامعه از رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی است.
امام جمعه شهرکرد تحقق تمام این اهداف و برنامه‌ها را در گرو حاکم کردن روحیه جهادی دانست و گفت: باید روحیه جهادی در دانشگاه و جامعه وجود داشته باشد تا بتوانیم به ترازهای علمی جهان برسیم و سبقت بگیریم چرا که اگر روحیه جهادی وجود نداشته ما نمی‌توانیم از لحاظ علمی سبقت بگیریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین به آغاز دهه کرامت و روز تجلیل از امامزادگان اشاره کرد و گفت: جای جای کشور ما از سرمایه عظیم بقاع متبرکه برخوردار است که می‌طلبد هم مردم از ظرفیت این امامزادگان بیشتر استفاده کنند و هم مسئولان و متولیان این امر با برنامه‌ریزی جدی، این امکان را به کانون‌های فکر و معنویت و ترویج معارف اسلامی در جامعه تبدیل کنند.
captcha