اولین مشوقم برای حفظ قرآن بیانات رهبر معظم انقلاب بود
کد خبر: 3520302
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
حافظ کل قرآن‌:

اولین مشوقم برای حفظ قرآن بیانات رهبر معظم انقلاب بود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: باقر آذر، حافظ کل قرآن‌کریم اظهار کرد: اولین مشوق من برای قدم گذاشتن در راه حفظ قرآن بیانات رهبر معظم انقلاب بود که فرمودند: «ما باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم».

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، باقر آذر، حافظ کل قرآن‌ کریم از شهرستان یاسوج که با حضور در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در سال تحفیظی 95-94 در مدت یکسال موفق به حفظ کل قرآن شده است، افزود: اولین مشوق من برای ثبت نام، سخن مقام معظم رهبری بود که فرمودند: «ما باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم».
وی که متولد سال 70 بوده و از شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان حضور یافته درخصوص چرایی حضور در این مؤسسه، بیان کرد: از آنجا که دارالمؤمنین کاشان، شهر نهج‌البلاغه است، انگیزه خوبی برای من شد که مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) را برای حفظ انتخاب کنم.
این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: از میان تمام شهرهایی که طرح یکساله حفظ قرآن داشتند، شهر کاشان نزدیک‌ترین مکان به جمکران بود و از این جهت مطمئن بودم که نسیم جمکران زودتر از همه به کاشان می‌رسد.
آذر ادامه داد: از اینکه مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان را انتخاب کرده‌ام خیلی راضی هستم و خانواده، فامیل و به‌ویژه دوستان بعد از انتخاب من را تشویق کردند.
وی افزود: مهم‌ترین دغدغه من پس از حفظ قرآن، حفظ نهج‌البلاغه است.
این حافظ کل قرآن‌ کریم که تحصیلات دیپلم دارد در ادامه یادآور شد: از میان کلاس‌های جانبی این یکسال، درس اخلاق و امام‌شناسی برای من مفیدتر بود.
آذر با اشاره به اینکه از برنامه‌های جانبی این یکسال شامل برنامه‌های فرهنگی، مناجات، اردوهای زیارتی، سیاحتی و... برنامه‌های مناجاتی و حضور در مراسم‌ مذهبی برایم مفیدتر و تأثیر‌گذارتر بود، گفت: از بهترین خاطرات این یکسال، حضور برای اولین بار در دعای کمیل مؤسسه با نوای حجت‌الاسلام حسن‌زاده بود.
وی با ابراز رضایت از تجهیزات خوابگاهی، امکانات بهداشتی،‌ خدماتی، رفاهی و درمانی در این یکسال، اظهار کرد: در فضای خوابگاهی و وظایفی که بر دوش اعضای آن قرار می‌گیرد و در ارتباط با هم‌اتاقی‌ها، نظافت مکان و... سعی می‌کردم وظیفه‌ام را طبق آنچه که به من گفته می‌شد، انجام دهم.
این حافظ کل قرآن‌ کریم در پاسخ به این سؤال که هم اکنون به‌عنوان یک حافظ چه نقشی را می‌توانید در خانواده، جمع دوستان و به تبع آن در جامعه ایفا کنید، افزود: زندگی و خلق و خوی خود را قرآنی کنیم و با قرآن زندگی کنیم.
آذر درخصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: ما باید به اندازه توان خود در زمینه حفظ تبلیغات کنیم تا فرموده رهبرمان محقق شود.
وی همچنین تصریح کرد: مؤسسات و مراکز قرآنی غیر‌دولتی مهمترین نقش را در ترویج معارف قرآن، نهج‌البلاغه و اهل بیت(ع) برعهده دارند.
این حافظ کل قرآن‌کریم قرآن را «کتاب حیات» دانسته و در پایان خاطرنشان کرد: با این فراز از قرآن انس بیشتری دارم که خداوند در آیه 7 سوره مائده می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ» به این معناکه «همانا خداوند به راز دلها آگاه است».

سؤالات از نگاهی دیگر:
لحظه جدایی از خانواده در ابتدای دوره؟ خیلی سخت
شرایط خوابگاهی؟ عالی
شام و خاموشی ؟ خوب و به موقع
مرخصی‌های طول دوره؟ به موقع و خوشحال برای رفتن به آغوش پدر و مادر
بهترین مربی؟ قرآن
لحظه جدایی از هم کلاسی‌ها در پایان دوره؟ خیلی خیلی سخت
بهترین سوغات کاشان؟ برای من حفظ قرآن بود که خداوند و ائمه اطهار(ع) و بعد مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان به من هدیه داد.

اولین مشوق من برای حفظ قرآن، رهبرم امام خامنه‌ای بود

اولین مشوق من برای حفظ قرآن، رهبرم امام خامنه‌ای بود


captcha