برگزاری جشن تکلیف ویژه دختران کارکنان نیروی انتظامی لرستان + عکس
کد خبر: 3520454
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

برگزاری جشن تکلیف ویژه دختران کارکنان نیروی انتظامی لرستان + عکس

گروه اجتماعی: جشن تکلیف 40 فرزند دختر کارکنان نیروی انتظامی لرستان ظهر امروز شنبه، 16 مردادماه در حسینیه فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در این مراسم معنوی که با حضور  پدران و مادران در جشن تکلیف فرزندان‌شان همراه بود چهل فرزند کارکنان پایور نیروی انتظامی لرستان مکلف شدند.
در این مراسم، حجت‌الاسلام حسینی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی استان لرستان، کارکنان اداره عقیدتی و جمعی از مسئولان شهرستانی حضور داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی استان لرستان در این مراسم جشن تکلیف، گفت: هر کس به سن تکلیف می رسد به او مکلف گفته می‌شود و باید واجبات دینی را انجام داده و از حرام پرهیز کند.
وی برگزاری جشن تکلیف و مکلف شدن فرزندان دختر در سن نه سالگی را سپاسگزاری از خداوند  دانست و ادامه داد: این‌گونه مراسمات جهت نهادینه کردن فرزند فرهنگ حجاب و عفاف در فرزندان تاثیرگذار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به این‌که جشن تکلیف و رسیدن دختران به سن تکلیف باعث می‌شود که مسئولیت بزرگی بر گردن انسان بیفتد، خاطرنشان کرد: مکلف شدن انسان باعث انجام واجبات و نزدیکی به خداوند متعال است لذا باید برای جشن تکلیف از خداوند متعال سپاسگزاری کرد.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با اشاره به این‌که هیچ دوستی و محبتی بالاتر از دوستی و محبت با خداوند متعال نیست، ادامه داد: خداوند همه چیز و همه نعمت‌ها را در اختیار انسان قرار داده لذا انسان باید به پاس قدرشناسی از نعمت‌های خداوند، شکر او را به‌جای بیاورد.
وی با اشاره به آیات کلام الله مجید در خصوص عبادت و شکرگزاری بندگان از خداوند، عنوان کرد: طبق آیات قرآن خداوند انسان را برای عبادت خلق کرده است و مفهوم عبادت این است که هر چیزی که برای رضای خدا باشد عبادت است.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی در تقسیم‌بندی احکام خداوند برای انسان‌ها، خاطرنشان کرد: تمام احکام خدا را با عنوان احکام خمسه می‌شناسند که این احکام واجب، حرام، مستحب، مکروه یا مباح هستند و واجب آن است عملی که خداوند و پیغمبر به انسان تکلیف می‌کنند انسان باید آن عمل را انجام بدهد و ترک آن عمل گناه است.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی استان لرستان اضافه کرد: خواندن قرآن از اعمال مستحبی است که در آیات و روایات دینی ما به آن سفارش زیادی شده است لذا خانواده‌ها فرزندان خود را در همان اوایل سن تکلیف به  خواندن قرآن تشوبق و ترغیب کنند.
یادآور می‌شود، در پایان برنامه به تمام دخترانی که به سن تکلیف رسیده بودند با اهدای چادر نماز نفیس از طرف عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان تجلیل به‌عمل آمد.
جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف
captcha