راه‌اندازی مرکز آموزش‌های پیش از ازدواج و مشاوره خانواده در جهاددانشگاهی همدان
کد خبر: 3520466
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های پیش از ازدواج و مشاوره خانواده در جهاددانشگاهی همدان

گروه اجتماعی: مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی استان همدان از راه‌اندازی مرکز آموزش‌های پیش از ازدواج و مشاوره خانواده جهاددانشگاهی خبر داد.

آمنه فرهادی‌مقدم، مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در 16 مردادماه سال 1359 به دستور امام خمینی(ره)، گزارشی از عملکرد این مرکز ارائه و اظهار کرد: این مرکز برای تحقق امر آموزش و با توجه به نیاز روزافزون جامعه، فعالیت‌های مستمر خود را از سال 65 در قالب آموزش دوره‌های زبان انگلیسی آغاز و به تدریج نسبت به ارتقاء سطح کیفی و کمی دوره‌ها اقدام کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش کارآیی سازمان‌ها در گرو آموزش، توسعه دانش، مهارت و ایجاد رفتارهای مطلوب کارکنان است، این مرکز بر خود لازم دانسته در حوزه آموزش کارکنان دولت فعالیت کرده و با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی نسبت به ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان اقدام کند بنابراین در همین راستا بخش آموزش کارکنان دولت این مرکز نیز از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده است.
فرهادی‌مقدم اضافه کرد: در حال حاضر نیز این مرکز با برگزاری دوره‌های تخصصی در شاخه‌های فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم کامپیوتر، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، فرهنگ و هنر و زبان‌های خارجی در خدمت رشد و تعالی افراد جامعه است.
وی در ادامه عنوان کرد: در بخش آموزش‌های کارفرمایی(کارکنان دولت) در سال گذشته تعداد 1175 فراگیر در دوره‌های عمومی و 2740 فراگیر در دوره‌های تخصصی آموزش دیده‌اند و در مجموع گزارش ارائه شده حاکی از آموزش تعداد 3915 فراگیر است که رقم 101209 نفرساعت آموزشی را به خود اختصاص می‌دهد همچنین در نیمسال جاری در مجموع تعداد 810 فراگیر برابر 11383 نفرساعت آموزش دیده‌اند.
فرهادی‌مقدم تصریح کرد: از جمله ادارات و دستگاه‌هایی که در این بخش طی سال‌های مذکور به عنوان کارفرما یا طرف قرارداد با مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی همکاری داشته‌اند می‌توان به استانداری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شرکت گاز استان همدان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری‌ها، اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، شرکت پخش رازی، شرکت پست جمهوری اسلامی، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت آب منطقه‌ای، نظام مهندسی ساختمان استان همدان، اداره‌کل محیط زیست استان همدان، اداره‌کل امور مالیاتی، شورای حل اختلاف و  آموزش و پرورش و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: در بخش آموزش‌های فراگیر آزاد از آموزش‌های کوتاه‌مدت در شاخه‌های علوم پزشکی، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی، فرهنگ و هنر اقدام به جذب فراگیر کرده‌ایم که شامل عنوان دوره‌های آموزش مقدماتی و پیشرفته تکنسین داروخانه، آشنایی با گیاهان دارویی، آموزش زبان عمومی و تخصصی IELTS و TOEFL، کلاس‌های عملی و نرم‌افزارهای تخصصی پیشرفته رشته‌های برق، عمران، کامپیوتر و معماری، کلاس‌های آمادگی آزمون نظام مهندسی و ... می‌شود.
فرهادی‌مقدم افزود: سال 94 تعداد فراگیران برای آموزش‌های عمومی 138 نفر و آموزش‌های تخصصی 1537 نفر و درکل مجموع فراگیران این بخش 1675نفر گزارش شده همچنین در نیمسال جاری در این حوزه تعداد فراگیران آزاد 494 نفر بوده است.
 وی درخصوص بخش آموزش کمک پرستاری نیز گفت: پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده جهاددانشگاهی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر آموزش یک‌ساله فراگیران کمک پرستاری، مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت از مهرماه 94 فعالیت خود را در این بخش آغاز کرده است.
مدیر مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی واحد همدان اظهار کرد: طبق آماری که توسط کارشناس این بخش ارائه شده، تعداد فراگیران دوره کمک پرستاری در سال گذشته 393 نفر بوده‌اند و در سال‌جاری نیز طی آخرین گزارش تهیه شده در پایان تیرماه 95، تعداد فراگیران 60 نفر اعلام شده است که در حال حاضر این تعداد از فراگیران مشغول به گذراندن دوره‌های کارآموزی در بیمارستان‌های سطح استان هستند.
وی یادآور شد: آموزش‌های این بخش از فراگیران با همکاری و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان همدان میسر شده است که جای قدردانی و تشکر فراوان دارد.
فرهادی‌مقدم در ادامه در زمینه بخش آموزش مؤدیان امور مالیاتی به برگزاری کارگاه‌های آشنایی با قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: نظر به قرارداد منعقد شده بین جهاددانشگاهی و سازمان امور مالیاتی، در این بخش از آموزش‌های کوتاه‌مدت، جهاددانشگاهی واحد همدان با همکاری اتاق اصناف همدان و اداره‌کل امور مالیاتی استان اقدام به برگزاری این کارگاه‌ها‌ آموزشی کرده است و در مجموع از دی‌ماه سال 94 تا خردادماه 95 تعداد 1112 فراگیر شامل اصناف و مکاسب مختلف در قالب کارگاه‌های 3 ساعته آموزش دیده و برایشان گواهی شرکت در کارگاه صادر شده است.
وی در خصوص بخش آموزش حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: با توجه به مجوز صادره از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این واحد به عنوان مجری ذیصلاح آموزش بخش حمل و نقل جاده‌ای به طور رسمی از خردادماه 94 فعالیت خود را آغاز کرده و طی آخرین آمار تهیه شده توسط کارشناسان این بخش تعداد فراگیران در سال گذشته 670 نفر و در نیمسال جاری 400 نفر بوده است.
فرهادی‌مقدم به راه‌اندازی مرکز مشاور خانواده در جهاددانشگاهی همدان اشاره و تصریح کرد: نظر به اینکه تأسیس و گسترش مراکز مشاوره ازدواج و طلاق از مهمترین گام‌ها و مسؤلیت‌هایی است که می‌تواند به خانواده‌ها برای رشد سالم و مطلوب، پویایی و شکوفایی استعدادها و پیشگیری از اختلافات و ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی کمک کند بنابراین جهاددانشگاهی با علم به این مهم و در راستای تحقق یکی از رسالت‌های آموزشی- فرهنگی خود، در این زمینه گام برداشته و با راه‌اندازی مرکز آموزش‌های پیش از ازدواج و مشاوره خانواده فعالیت خود را به طور رسمی از 10 مردادماه سال 95 آغاز کرده و در حال حاضر نيز آماده خدمت‌رسانی به جامعه است.
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی همدان نیز گفت: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی همدان در سال 81 با دو کد رشته شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر دارای 18 کد رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی است که از این رشته‌ها در مقطع کارشناسی ناپیوسته می‌توان به مهندسی فناوری اطلاعات در 5 گرایش، مهندسی فناوری در 2 گرایش و شبکه‌های کامپیوتری و مدیریت خانواده و در مقطع کاردانی اینترنت و شبکه‌های گسترده، نرم‌افزار کامپیوتر، برنامه‌سازی کامپیوتر، معماری شهری، برق صنعتی، شهرسازی، حسابداری دولتی و الکتروتکنیک اشاره کرد.
دکتر غفاری ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 1000 دانشجوی فعال در مرکز مستقر هستند و 100 مدرس با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد با این مجموعه همکاری دارند. از بدو تاسیس این مرکز تا کنون، بیش از 2000 دانشجو با مدرک کاردانی و کارشناسی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

اضافه شدن 4 رشته در مقاطع کارشناسی و ‌ارشد در جهاددانشگاهی

معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگلاهی واحد همدان نیز از اضافه شدن 4 رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خبر داد.
خلیل میرزایی اظهار کرد: مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی واحد همدان 636 دانشجو دارد به طوریکه تعداد دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ناپيوسته 357 دانشجو، کارشناسی پيوسته 40 دانشجو و کاردانی پيوسته 239 دانشجو است.
وی مجموعه رشته‌های فعال در دانشگاه 21 رشته را ارشد مهندسی معماری، مهندسي تكنولوژي برق- الكترونيك، مهندسي تكنولوژي نرم‌افزار كامپيوتر، مهندسي تكنولوژي برق – قدرت، مهندسي تكنولوژي نقشه‌برداري، مهندسي اجرايي عمران، علمي - كاربردي معماري، علمی کاربردی مهندسی تكنولوژي ارتباطات و فناوری اطلاعاتICT، مهندسی تكنولوژي سخت‌افزار، علمی کاربردی حسابداری، مهندسي برق، مهندسي عمران، مهندسي مكانيك، مهندسي معماري، مهندسی كامپيوتر، مدیریت بازرگانی، كامپيوتر-نرم‌افزار كامپيوتر، الكتروتكنيك - تاسيسات الكتريكي، حسابداري بازرگاني-حسابداري، نقشه‌كشي معماري- معماري و الکترونیک عمومی دانست.
میرزایی ادامه داد: تعداد رشته‌های اضافه شده در سال 94، رشته‌های مهندسي برق، مهندسي عمران، مهندسي مكانيك و مهندسي معماري در مقطع کارشناسی پيوسته و دو رشته مهندسي اجرايي عمران و مهندسي تکنولوژی نقشه‌برداري در مقطع كارشناسي ناپيوسته است.
وی اضافه کرد: در سال 95 نیز چهار رشته دیگر شامل مهندسی معماری در مقطع کارشناسی‌ارشد و رشته‌های مدیریت بازرگانی و مهندسی كامپيوتر در مقطع کارشناسی پيوسته و رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ناپيوسته اضافه شده است.
میرزایی تجهیزات خریداری شده در سال 95-94 را نرم‌افزار تخصصی کتابخانه پاسارگارد و ثبت کتاب‌های موجود در کتابخانه به روش کنگره، خرید پنج میلیون نومان کتاب تخصصی مربوط به رشته‌های موجود در دانشگاه از نمایشگاه بین‌المللی تهران و خرید و نصب 4 دیتا پروژکتور عنوان کرد.
captcha