تجلی آیه 128 سوره توبه در رفتار خبرنگار قرآنی
کد خبر: 3520733
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
یادداشت/

تجلی آیه 128 سوره توبه در رفتار خبرنگار قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: ویژگی‌هایی که در آیه 128 سوره توبه در مورد پیامبر عظیم الشان ذکر شده است در خبرنگار قرآنی نیز باید متجلی شود، خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید«لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ»، در این آیه یکی از صفات مبلغ قرآن، دغدغه‌مندی عنوان شده است که خبرنگار باید از این صفت برخوردار باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌اصغر شعاعی، از قاریان بین‌المللی کشورمان ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران به خصوص خبرنگاران حوزه قرآن و عترت، یادداشتی در مورد این روز به رشته تحریر در آورده و در اختیار ایکنا قرار داده که در ادامه آمده است.
خبرنگاری از جمله مشاغل حساس و پرمسئولیتی به ویژه در دنیای امروز که ظلم و بی‌عدالتی در جهان فراوان دیده می‌شود، است. بنابر این یکی از مهم‌ترین وظایف خبرنگار، انعکاس این ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها است.
خبرنگاری در حقیقت، ازدواج خبرنگار با عشق است، عشق به کار، عشق به تحقیق و عشق به رفع دغدغه‌ها،‌ خبرنگاری که تنها این شغل را ابزار معیشت خود قرار دهد، مسلماً در کار، موفق نیست و نخواهد بود.
علاوه بر خصوصیاتی که مطرح شد، یک خبرنگار به خصوص خبرنگاری که در حوزه قرآن و عترت قلم می‌زند، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که او را تا حدودی متمایزتر از بقیه گرداند.
یکی از ویژگی‌های خبرنگار قرآنی، درک جایگاه و عظمت قرآن و آشنایی با فعالیت‌های قرآنی است؛ چرا که او می‌خواهد اخبار گروه‌هایی را منعکس نماید که از دیگران با قرآن مأنوس‌ترند. او می‌خواهد از مهجوریت قرآن خبر دهد و می‌خواهد فعالیت‌های قرآنی را رصد و منعکس نماید که لازمه همه آنها انس با نظام‌های قرآنی است.
رعایت نکات اخلاقی و اسلامی بر ایشان از سایرین ضروری‌تر است؛ چرا که لازمه اتصاف ایشان به قرآن، داشتن صفات مختلف اخلاقی از قبیل صداقت، صبر، امانتداری و صبر است.
خبرنگار قرآنی، کسی است که تنها خدا را در نظر می‌گیرد و آنچه را که به صلاح جامعه قرآنی است حتی اگر به مذاق برخی افراد و گروه‌ها خوش نیاید را منعکس می‌نماید.
ویژگی‌هایی که در آیه 128 سوره توبه در مورد پیامبر عظیم الشان اسلام ذکر شده است در خبرنگار قرآنی نیز باید متجلی شود، خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ»، در این آیه، یکی از صفات مبلغ قرآن، دغدغه‌مندی عنوان شده است که خبرنگار باید از این صفت برخوردار باشد.
خبرنگار قرآنی، نماینده جامعه قرآنی در برابر کسانی است که مسئولیت‌های خود را در قبال قرآن عمل نمی‌کنند، یک خبرنگار نقاد و شجاع، گاهی عامل فعال شدن بخش عمده‌ای از فعالیت‌های قرآنی در کشور می‌شود و گاهی هم به مثابه یک جهادگر در حوزه قرآن به مبارزه با آسیب‌ها می‌پردازد.
در پایان نیز پیشنهاد می‌شود که در چنین روزی و برای سال‌های آینده، خبرنگاران قرآنی نشست‌هایی را با حضور خبرنگاران فعال این حوزه در یکی از رسانه‌های قرآنی برگزار کنند تا زمینه‌های تعامل هر چه بیشتر خبرنگاران این حوزه با یکدیگر فراهم شود.
امید است خبرنگاران قرآنی شایستگی سربازی امام زمان(عج) را داشته باشند و خود را مبلغ قرآن و عترت(ع) بدانند.
captcha