کانون بسیج اساتید مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان افتتاح شد
کد خبر: 3520777
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

کانون بسیج اساتید مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان افتتاح شد

گروه اجتماعی: صبح امروز کانون بسیج اساتید مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان در ساختمان این دانشگاه واقع در میدان شورا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، صبح امروز یک‌شنبه 17 مردادماه کانون بسیج اساتید مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان با حضور فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) و همچنین سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان افتتاح و مهدی عباسی به عنوان سرپرست این کانون انتخاب شد.

در حاشیه افتتاح این کانون سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه جهادگران دانشگاهی همواره صادقانه، خالصانه و با داشتن روحیه بسیجی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: جهادگران دانشگاهی همواره دغدغه پیشرفت کشور را دارند و هنگام ورود به این مجموعه شاهد گسترش فضای امید و نشاط در فضای معنوی این دانشگاه هستیم.

جهاددانشگاهی تداعی کننده صحنه‌های جهادی دفاع مقدس است

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نشان دهنده عزم و اراده ملی در دانشگاه بوده و می توان این مجموعه را امیدی برای کشور دانست، تصریح کرد: این روحیه معنوی تداعی کننده صحنه‌های معنوی و جهادی دفاع مقدس در ذهن است و امیدواریم توفیق ادامه سیره شهدا و ائمه برای همه وجود داشته باشد.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: بر خلاف میل ابر قدرت‌های جهان و با ایستادگی در برابر هجمه ابرقدرت‌ها، ایران اسلامی با عنایت خداوند و همراهی مردم و مسئولان توانست به مسیر خود ادامه دهد و با قاطعیت می‌توان گفت که آمدن مردم به صحنه دفاع مقدس و بسیج عمومی تاثیر زیاد در موفقیت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه بزرگترین سرمایه کشور جوانان هستند، گفت: هم اکنون این جوانان در دانشگاه‌ها حضور دارند و لذا باید قدر این فرصت را که در دستان ماست بدانیم زیرا جوانان همانند آب خروشان در حال حرکت هستند و در مسیر خود سبب آبادانی می‌شوند و باید دانست به بسیج نباید با دید تفنگ نگاه کرد بلکه بسیج در صحنه علم، فرهنگ و معنویت حضوردارد و نمونه آن حلقه‌های علمی بسیجیان است.

تولید 5 فیلم از شهدای دانشجو توسط جهاددانشگاهی زنجان

در ادامه این جلسه مهدی عباسی، سرپرست کانون بسیج اساتید جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با زحمات فراوانی شکل گرفته است و رهبر کبیر انقلاب (ره) به جوانان آن دوره اعتماد کرد و شعار ما می توانیم را سرلوحه کار آنها قرار داد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی توانسته است به جاهایی دست یابد که دسترسی به آن برای هر کسی مقدور نیست، ادامه داد: جهاد دانشگاهی همواره در همه زمینه‌ها اولین بوده است که نمونه آن را می‌توان افتتاح خبرگزاری دانست که در آن دوران هیچ خبرگزاری غیردولتی تا آن زمان نتوانسته بود فعالیت خود را آغاز کند اخبار صحیح و دقیق به مردم مخابره کند و مسئولان به آن اعتماد داشته باشند.

عباسی تصریح کرد: از چند ماه پیش به دنبال آغاز فعالیت کانون بسیج اساتید بودیم که پس از طی کردن مشکلات پیش رو افتتاح این دفتر با سالروز جهاد دانشگاهی، دهه کرامت همزمان بوده است که این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم.

این مسئول بر لزوم حفظ یاد و خاطره شهدا اشاره و تاکید کرد: حفظ یاد و خاطره شهدا همواره در جهاد دانشگاهی مورد توجه بوده است که در این راستا 5 فیلم از شهدای دانشجو آماده شده است و به دنبال گسترش آن نیز هستیم تا با تامل در زندگی شهدا، الگویی برای جوانان ارائه داده شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با تاکید بر اینکه گسترش سطح علمی قدمی در افزایش سطح امید اساتید و گامی در جلوگیری از مهاجرت نخبگان خواهد بود، خاطرنشان کرد: بسیج اساتید مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی آمادگی همکاری با سایر کانون‌ها در زمینه فعالیت‌های علمی و کارهای تحقیقاتی مشترک را اعلام می‌کند تا هر چه بیشتر شاهد افزایش سطح علمی اساتید باشیم.

captcha