توجه رسانه‌‌ها به دستاورد ورزشکار محجبه المپیک
کد خبر: 3521710
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

توجه رسانه‌‌ها به دستاورد ورزشکار محجبه المپیک

گروه بین‌الملل: «ابتهاج محمد»، شمشیرباز مسلمان آمریکایی که به عنوان اولین نماینده محجبه این کشور در مسابقات جهانی المپیک حضور داشت، دیروز در مقابل حریف فرانسوی خود باخت اما به گفته رسانه‌ها به خاطر نوع پوششی که داشت کانون توجه قرار گرفت و دستاوردی بالاتر از طلا کسب کرد.

توجه رسانه‌‌ها به دستاورد ورزشکار محجبه المپیک

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه هافینگتن پست، با وجود تلاش زیاد و انگیزه بالای این ورزشکار مسلمان که به خاطر حجابش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود، وی نتوانست حریف فرانسوی‌ خود را در رشته «سابر» از میان بردارد.

ابتهاج محمد از دستیابی به مدال طلا باز ماند اما دستاوردهای بسیار ارزشمندتری داشت. او با کنار زدن همه مشکلات و تصورات نادرست و کلیشه‌های رایج در مورد مسلمانان به‌ویژه زنان مسلمان توانست با حفظ حجاب خود به عنوان نماینده کشور آمریکا در مسابقات المپیک شرکت کند.

در زمانیکه فضای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا شرایط را علیه مسلمانان منفی کرده و برخی نامزدهای ریاست جمهوری به‌ویژه دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه، اتهامات زیادی علیه مسلمانان مطرح کرده، حضور ابتهاج در کاروان ورزشی آمریکا حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

ابتهاج محمد در پاسخ به سؤالات رسانه‌ها در مورد دونالد ترامپ گفت: سخنان ترامپ بسیار خطرناک است، هیچ کس نمی‌تواند اثرات این سخنان بر زندگی مردم را تصور کند.

وی با اشاره به پیشنهاد ترامپ مبنی بر منع ورود مسلمانان به آمریکا گفت: من یک مسلمان سیاهپوست آمریکایی هستم و وطن دیگری هم ندارم. وضعیت برای بسیاری از مسلمانان آمریکا اینگونه است.

هافینگتن پست ادامه داد: دیدن یک زن مسلمان که با افتخار هم حجاب دارد و هم پرچم کشورش را، تصویری بسیار قدرتمند و احساسی است.

ابتهاج محمد یک الگوی منحصر به فرد است که به گفته خودش در مصاحبه با سی‌ان‌ان هیج الگوی زن مسلمان سیاهپوستی نداشته که در عرصه ورزش فعال باشند. اما او این وضعیت را تغییر داد و اکنون خودش الگوی زنان مسلمان آمریکایی برای موفقیت در عرصه‌های ورزشی است.

این ورزشکار مسلمان که به خاطر داشتن حجاب در مسابقات ریو خبر ساز شد، در اولین بازی خود مقابل حریف اوکراینی موفق به کسب پیروزی شد اما در بازی دوم از حریف فرانسوی خود شکست خورد و از دستیابی به مدال طلا باز ماند اما کار او در المپیک تمام نشده و روز 23 مرداد به بازی‌های خود ادامه خواهد داد.

captcha