شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن اروپا به تفکیک رشته/ اختتامیه در جشن رضوی
کد خبر: 3522376
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن اروپا به تفکیک رشته/ اختتامیه در جشن رضوی

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم، پایتخت سوئد تعداد شرکت کنندگان چهارمین دوره مسابقات قرآن شمال اروپا را به تفکیک رشته‌ها اعلام کرد.

شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن اروپا به تفکیک رشته/ اختتامیه در جشن رضوی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سوئد، مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم در گزارشی برای ایکنا اعلام کرد: در مجموع 92 نفر از 4 کشور سوئد، دانمارک، فنلاند و نروژ در چهارمین دوره مسابقات قرآن شمال اروپا شرکت کرده‌اند که در پنج رشته قرائت، حفظ، ترتیل، اذان و مفاهیم قرآنی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
بنا بر اعلام این مرکز 23 نفر در رشته قرائت، 19 نفر در رشته حفظ، 20 نفر در ترتیل، 21 نفر در اذان و 9 نفر در مفاهیم قرآنی در برابر کمیته داوری رقابت‌ها حاضر شده و به سؤالات پاسخ خواهند داد.
نمایشگاه خوشنویسی در حاشیه رقابت‌ها
در حاشیه مسابقات نیز دو نمایشگاه خوشنویسی برگزار می‌شود؛ یک نمایشگاه تابلوهای دست نویس آیات قرآن کریم و همچنین نمایشگاه خطاطی القاب حضرت رضا(ع) بر روی یونولیت که توسط محمدی، هنرمند ایرانی مقیم سوئد برگزار می‌شود.
برگزاری کارگاه آموزشی
کارگاه آموزشی به منظور استفاده شرکت‌کنندگان از حضور داوران و اساتید قرائت نیز در حاشیه رقابت‌ها برگزار می‌شود.
در این کارگاه که قرار است فردا، 24 مرداد از ساعت 16:00 تا 18:15 به وقت محلی برگزار شود، داوران این دوره از مسابقات به اهم اشکالات آیین‌نامه‌ای و قرائتی شرکت‌کنندگان به صورت کلی خواهند پرداخت. همچنین شرکت‌کنندگان این امکان را خواهند داشت تا سؤالات خود را مطرح کنند.
اختتامیه؛ فردا در جشن رضوی
اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن شمال اروپا فردا هم‌زمان با جشن رضوی در مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم برگزار می‌شود.
جشن سالروز ولادت امام رضا(ع) فردا ساعت 18:30 دقیقه به وقت محلی در سالن اجتماعات این مرکز برگزار می‌شود و در آن داوران و برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل می‌شوند.
captcha