کتاب «بگو به جان امام» اوج ولایت‌مداری مادر و پسر را نشان می‌دهد
کد خبر: 3522491
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵
همتی:

کتاب «بگو به جان امام» اوج ولایت‌مداری مادر و پسر را نشان می‌دهد

گروه اندیشه: نویسنده کتاب بگو به جان امام، اظهار کرد: خاطرات زندگی کوتاه دانش‌آموز شهید علی ایرانمنش در این کتاب، اوج ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مادر و پسر را نشان می‌دهد.

آذر همتی، نویسنده کتاب بگو به جان امام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، این کتاب را هدیه‌ای از طرف حضرت زهرا(س) دانست و گفت: خبرنگاران حوزه ایثار و مقاومت استان کرمان در طول سال برای دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان به منازل این بزرگواران می‌روند.
وی افزود: روز میلاد حضرت زهرا(س) سال گذشته خدمت مادر علی ایرانمنش رسیدیم و آنجا مطرح شد که خاطراتی از این شهید بزرگوار تهیه شده است.
نویسنده کتاب بگو به جان امام اظهار کرد: دست تقدیر جمع‌آوری و نگارش این کتاب را در دامن من گذاشت البته خواهرزاده شهید مصاحبه‌هایی را در مورد وی انجام داده بود که بسیار اندک بود برای همین با پیدا کردن همرزمان و دوستان شهید، خاطرات شهید علی ایرانمنش را جمع‌آوری و تبدیل به کتاب کردم.
همتی بیان کرد: شهید ایرانمنش در سن نوجوانی مجوز ورود به جبهه را می‌گیرد و پدر و مادرش را راضی می‌کند. این شهید بزرگوار بعد از رفتن به جبهه به غرب کشور اعزام می‌شود، در سال 1359 گروهک‌های ضدانقلاب در این منطقه ناامنی‌های زیادی ایجاد کرده بودند. این دانش‌آموز شجاع در غرب کشور توسط گروهک‌های ضد انقلاب به شهادت می‌رسد.
وی با اشاره به نام کتاب خاطرات نوجوان شهید علی ایرانمنش گفت: مادر شهید می‌گوید بعد از اینکه علی به جبهه رفته بود تماس گرفت احوال‌پرسی کردم و از او خواستم که برگردد تا دوباره او را ببینم.
وی به نقل مادر شهید ایرانمنش ادامه داد: علی گفت، اگر بیایم اجازه نمی‌دهی برگردم و من گفتم نه اجازه می‌دهم، علی گفت، بگو به جان امام و من گفتم، به جان امام اجازه می‌دهم برگردی.
همتی با بیان اینکه این قسم اوج ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مادر و پسر را نشان می‌دهد، گفت: این درس بزرگی است، نوجوانی به سن علی تا این حد جان، راه و هدف امام برایش ارزش داشته باشد و مادر هم در مقابل این را درک می‌کند و قسم جان امام برای علی وسیله‌ای برای گرفتن مجوز ورود دوباره به جبهه می‌شود.
وی اظهار کرد: علی ایرانمنش در 4 سالگی در نجف اشرف امام خمینی(ره) را زیارت می‌کند، دست امام را می‌بوسد و پشت سر امام نماز می‌خواند.
همتی افزود: شهید ایرانمنش در یکی از مرخصی‌هایی که از جبهه می‌آید به اتفاق همرزمش به دیدار شهید بهشتی می‌روند و شهید بهشتی پیشانی وی را می‌بوسد و می‌گوید خوش به حال امام که چنین سربازانی دارد.
وی اظهار کرد: هرگاه در نوشتن خاطرات شهید ایرانمنش به جملات اینچنینی می‌رسیدم منقلب می‌شدم، این مهم است نوجوانی به سن شهید ایرانمنش اینقدر در ولایت، اسلام، قرآن و مکتب ذوب شده باشد.
یادآور می‌شود، خاطرات زندگی کوتاه و سراسر خیر دانش‌آموز شهید ایرانمنش به قلم آذر همتی با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، جمعی از مسئولان، مادر این شهید بزرگوار در منزل پدری شهید علی ایرانمنش رونمایی شد.

captcha