تدارک 12 برنامه قرآنی، ویژه رخداد مشهد 2017
کد خبر: 3523003
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
سرابی خبر داد:

تدارک 12 برنامه قرآنی، ویژه رخداد مشهد 2017

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تدارک 12 برنامه شاخص قرآنی ویژه رخداد مشهد 2017، ابراز کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، چاپ قرآن ویژه رویداد مشهد 2017 و برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از جمله برنامه‌های قطعی در این راستا به شمار می‌رود.

سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در ارتباط با فعالیت‌های شاخص قرآنی رویداد مشهد 2017، ضمن اعلام تدارک 12 برنامه قطعی قرآنی ویژه این رخداد مهم فرهنگی در مشهد مقدس، افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، چاپ قرآن ویژه رویداد مشهد 2017 و بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از جمله برنامه‌های قطعی، به مناسبت این رخداد در مشهد، خواهد بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر هم تمرکز بیشتر ما در ارتباط با رویداد مشهد 2017 بر روی مصوبه‌ای است که در هیأت دولت تصویب شده و پیوند زدن این مصوبه با طرح‌ها و برنامه‌هایی که از قبل در حوزه این رویداد بزرگ فرهنگی ـ قرآنی داشتیم، است که خوشبختانه یک پویایی جدی و نشاط بیشتری در دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف بعد از این مصوبه ایجاد شده و ماحصل آن خیر خواهد بود.
سرابی در خصوص بودجه رویداد مشهد 2017، ضمن بیان این که طبق مصوبه دولت، مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال 95 از مجموع بودجه کل کشور و در سال 96، ردیف بودجه اختصاصی را پیش‌بینی کند، افزود: دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با این رویداد مهم طبق مصوبه دولت، مکلف شدند، 10 درصد از اعتباراتشان را در حوزه رویداد مشهد 2017 برنامه‌ریزی کنند.
وی با اشاره به این نکته که برنامه‌های در نظر گرفته شده برای رویداد مشهد 2017 زیر نظر دبیرخانه این رویداد است تا به صورت هماهنگ پیش‌روند، ابراز کرد: دستگاه‌های مختلف نیز در حال تدوین برنامه‌هایی هستند که نهایتا ما در دبیرخانه به صورت واحد این برنامه‌ها را هماهنگ می‌کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مورد جلسات قبلی مرتبط با رویداد مشهد 2017 با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: علاوه بر این که وجود بارگاه امام رضا(ع) و فرهنگ و معارف رضوی را یک مزیت جدی  این رویداد می‌دانیم، مباحث قرآنی نیز به عنوان یک مزیت مهم برای مشهد در سال 2017 قابل طرح است.
سرابی درخصوص برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در سال آینده و همزمان با رویداد مشهد 2017، ضمن بیان این مطلب که برای بخش بین‌الملل این نمایشگاه به صورت ویژه پیش‌بینی‌هایی شده است، افزود: در این خصوص، جلساتی برگزار شد و اولین جلسه به ارائه گزارش از نمایشگاه قرآن و عترت سال جاری اختصاص یافت که همین گزارش ارزیابی، دست‌مایه‌ای برای برگزاری نمایشگاه سال آینده خواهد بود.
وی با اعلام این که جلسات برگزار شده درخصوص نمایشگاه قرآن سال آینده، مصوباتی داشته و کمیته‌های آن مشخص شده‌اند تا فعالیت‌های خود را به انجام برسانند، ابراز کرد: همچنین کارگروهی درخصوص این که در بخش بین‌الملل نمایشگاه، چه فعالیت‌های شاخصی با محور رویداد مشهد 2017 می‌تواند انجام گیرد، شکل گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: این کارگروه مطالعه‌ای انجام داد که هر کدام از بخش‌های نمایشگاه قرآن چه پیام بین‌المللی می‌تواند داشته باشد، در واقع به این کارگروه پیوستی را با عنوان «پیوست بین‌الملل نمایشگاه قرآن مشهد 2017» ارائه کردیم.
سرابی، ضمن اشاره به کارگروه قرآنی تشکیل شده ویژه رویداد مشهد 2017، اظهار کرد: در این کارگروه قرآنی موضوعات و برنامه‌های این رخداد فرهنگی مرور خواهد شد و امیدواریم در راستای این تلاش‌ها شاهد اتفاقات خوب در این سال و در مشهد مقدس باشیم.
وی گفت: همچنین در مورد موضوعات مرتبط با رویداد مشهد 2017 نیز همزمان با آغاز دهه کرامت همراه با علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی محضر آیت‌الله حسین وحیدخراسانی، از مراجع عظام تقلید، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله  سیدعلی حسینی سیستانی رسیدیم و از رهنمودهای آنها بهره‌مند شدیم، همچنین قبل آن نیز خدمت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی و آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی رسیده بودیم.
سرابی در ارتباط با انتظار از خبرگزاری ایکنا در قبال رویداد مشهد 2017، گفت: چون خبرگزاری ایکنا یک خبرگزاری قرآنی در ابعاد بین‌المللی است که به چند زبان دنیا عرضه می‌شود لذا باید درخصوص رویداد مشهد 2017 بسته‌ای را طراحی کند که یکی از آن اقدامات می‌تواند حلقه اتصال بین خبرگزاری‌های جهان اسلام باشد زیرا خود این رویداد برای توسعه فرهنگ و معارف قرآنی از طریق نظام جمهوری اسلامی ایران یک فرصت محسوب می‌شود.
وی در پایان از برگزاری گردهمایی رسانه‌های ملی درخصوص این رویداد تا قبل از سال 2017 خبر داد و عنوان کرد: ما درباره این که چه نشست‌های مشترک و فرصت‌سازی‌هایی باید در این ارتباط وجود داشته باشد، ایده‌هایی را دریافت و پالایش آنها را انجام داده‌ایم.
captcha