افتتاح دومین دفتر آیت‌الله‌العظمی حکیم در تهران
کد خبر: 3523006
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

افتتاح دومین دفتر آیت‌الله‌العظمی حکیم در تهران

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم افتتاح دومین دفتر آیت‌‌الله‌العظمی حکیم همزمان با جشن میلاد امام رضا(ع) و با حضور فرزند ارشد این مرجع عالیقدر و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر حسینی حائری در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر حائری در این مراسم که روز یکشنبه 24 مردادماه برگزار شد، بعد از حمد و ثنای پروردگار اظهار کرد: افتتاح دفتر مرجع عالی قدر آیت‌الله‌العظمی حکیم در روز تولد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت بسیار با شکوه است.
شعائر چیست؟
حسینی حائری با بیان اینکه در قرآن کریم به کلمه شعائر اشاره شده است، اظهار کرد: شعائر را می‌توان با ذکر چند مثال بیان کرد؛ نماز جماعت، حضور در حسنیه‌ها در ایام محرم و ماه رمضان، حضور در نماز عید فطر و... این‌ها به‌عنوان شعائر محسوب می‌شوند؛ چرا که یک فرد می‌تواند نماز خود را در خانه بخواند، اما اگر آن را در مسجد و به‌صورت جماعت بخواند فواید بیشتری خواهد داشت و با انجام دادن چنین اعمالی مردم متوجه خواهند شد که منظور از شعائر چیست.
وظیفه مسلمانان؛ حفظ شعائر اسلام
وی افزود: وظیفه ما مسلمانان این است که شعائر اسلام را حفظ کنیم؛ چرا که اگر این‌طور نباشد دشمنان تشیع از این‌که‌ حسینیه‌ها و مساجد خالی باشند لذت خواهند برد.
حسینی حائری گفت: لازم به ذکر است که در اینجا بگویم افتتاح دفتر معظم له نیز خود به‌عنوان شعائر است، چرا که دشمنان تشیع خواهند دید که ملت حتی از این‌گونه اقدامات نیز دریغ نخواهند کرد و در صحنه حاضر هستند، این‌گونه موارد است که باعث می‌شود لرزه براندام دشمنان تشیع بیفتد، شاید از نظر برخی‌ها افتتاح دفتر یک مرجع تقلید به ظاهر نتیجه خاصی نداشته باشد، اما در باطن دارای فوایدی است که بعد‌‌ها متوجه فواید آن خواهیم شد.



captcha